استاندار آذربایجان غربی گفت: افزایش مبادلات تجاری و رساندن آن به حجم ۳۰ میلیارد دلار از مهمترین برنامه‌های اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛استاندار آذربایجان غربی امروز در دیدار هیات تجاری، پزشکی. اقتصادی و کشاورزی استان ارزروم ترکیه با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی بسیار بین این دو کشور گفت: استان آذربایجان غربی ۵۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه دارد و این خود یکی از مهمترین مزیت و اقدام برای افزایش رفاه و آبادانی و مناسبات تجاری، اقتصادی و فرهنگی طبق توافقات مقامات عالی رتبه دو کشور جهت افزایش ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات دو کشور است.

شهریاری در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های این استان در زمینه‌های مختلف از جمله بخش‌های کشاورزی، معادن، دانشگاهی و پزشکی گفت: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های ثروتمند غنی به حساب می‌آید که وجود ۱۰ درصد منابع معدنی کشور در استان از جمله معادن بزرگ طلا، تیتانیوم و سنگ‌های تزئینی ایران، قطب تولید محصولات کشاورزی به میزان ۶ میلیون تن از جمله سیب، انگور و سایر محصولات در کشور، وجود صنایع بزرگ تبدیلی و کنسانتره، وجودمناطق آزاد تجاری و پایانه‌های بزرگ مرزی، وجود مراکز دانشگاهی و پزشکی پیشرفته و با قدمت طولانی از مهمترین ظرفیت‌های این استان است.




ایران و  ترکیه همواره حامی یکدیگر بودند



استاندار استان ارزروم ترکیه نیز در این جلسه با اشاره به حمایت‌های همیشگی دولت و ملت ایران از دولت و ملت ترکیه گفت:کشور دوست و برادر ایران در طول تاریخ همواره در شرایط سخت حامی این کشور بوده که تمونه بارز آن حمایت قاطع دولت و ملت ایران از ترکیه در زمان کودتای اخیر بوده است.

سیف الدین عزیز اوغلو در ادامه به ظرفیت‌های استان‌های همجوار ایران و ترکیه مخصوصا استان ارزروم ترکیه در توسعه مبادلات مرزی و تجاری اشاره کرد و گفت: وجود مراکز مهم و بزرگ کشاورزی، دامپروری، دانشگاهی و پزشکی ترکیه در این استان و همچنین ایجاد منطقه آزاد تجاری ارزروم در آینده نزدیک از مهمترین ظرفیت‌ها برای افزایش سرمایه گذاری و مبادلات تجاری جهت رسیدن به حجم توافق شده ۳۰ میلیارد دلاری بین دو کشور است.

انتهای پیام/ی

 

دیدار استاندار آذربایجان غربی با هیات تجاری، پزشکی. اقتصادی و کشاورزی استان ارزروم ترکیه

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.