وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن به دنبال ظهور سلاح‌های پیشرفته روسی و چینی آسیب پذیر شده است.

پنتاگون: خاک آمریکا در مقابل سلاح‌های پیشرفته روسی و چینی آسیب‌پذیر شده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد خاک آمریکا به دنبال ظهور سلاح های پیشرفته روسی و چینی که قادر هستند هزاران کیلومتر فاصله را بپیمایند، آسیب پذیر شده است.

روزنامه میلیتری تایمز به نقل از ژنرال ترنس اوشانسی، فرمانده دفاع هوافضای آمریکای شمالی، اعلام کرد در صورت بروز جنگ آمریکا نمی تواند از خاک خود در مقاله سلاح های روسی و چینی دفاع کند.

این ژنرال آمریکایی در یکصد و چهلمین کنفرانس انجمن گارد ملی آمریکا اعلام کرد "اوضاع در حوزه امنیت در حال تغییر است. پیش تر ما فکر می کردیم اقیانوس ها و کشورهای دوستی که در شمال و جنوب ما را احاطه کرده اند، کشور ما را آسیب ناپذیر می کنند اما از زمانی که برخی رقبای ما قادر شده اند خاک ما را مورد تعرض قرار دهند، اوضاع تغییر کرده است".

این ژنرال آمریکایی همچنین پیکربندی مجدد راهبرد دفاعی آمریکا را خواستار شد. وی خاطر نشان کرد "ما باید در قدرت دفاعی کشور خود به طور اساسی تجدید نظر کنیم و به نحوه محافظت از خود در برابر دشمنی که از نظر قدرت با ما برابری می کند، فکر کنیم".

به گفته این ژنرال، پنتاگون در حال حاضر در جستجوی شیوه هایی است که به آن امکان می دهد در مقابل پیشرفته ترین سلاح ها از خود دفاع کند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود در پارلمان این کشور سامانه هوایی دقیق کینجال و سایر سلاح های پیشرفته روسی را معرفی کرد. به گفته رئیس جمهور روسیه؛ این موشک ماوراء صوتی قادر است به سرعت 10 ماخ (ده برابر سریع تر از سرعت صوت) برسد و همه سامانه های دفاع ضد هوایی و ضد موشکی کنونی را خنثی می کند و قادر است کلاهک های هسته ای یا متعارف را تا فاصله بیش از دو هزار کیلومتر حمل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
و انشاء الله بزودی در مقابل سلاح های ایرانی
آخرین اخبار