رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مناطق آزاد تجاری و اقتصادی جدید براساس قانون است و مغایرتی با برنامه ششم ندارد.

لاریجانی: لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و اقتصادی جدید مغایرتی با برنامه ششم نداردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز (یکشنبه 11 شهریور) طی اخطار قانون اساسی، اظهار کرد: مطابق با قانون توسعه مناطق آزاد نیاز به تأمین زیرساخت‌ها دارد و در صورتی‌ که زیرساخت‌ها تأمین شود، مشکلی برای این موضوع پیش نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مناطق آزاد تجاری و اقتصادی جدید با ماده 23 قانون برنامه ششم توسعه مغایرت دارد، گفت: براساس ماده 6 قانون برنامه ششم توسعه هرگونه تخفیف و معافیت مالیاتی جدید در برنامه ششم ممنوع است و بر اساس آن نحوه ایجاد مناطق آزاد منوط به تأمین زیرساخت‌ها و نیازمند مصوبه مجلس است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار، بیان کرد: از آنجایی که تمام موارد این لایحه براساس قانون نوشته شده است، نمی‌توان اشکال اصل 75 به این لایحه گرفت.

وی تصریح کرد: درباره ماده 23 قانون برنامه ششم توسعه هم باید گفت که به مجلس مجوز داده شده است که اگر در جایی ممنوعیت و اجازه وجود داشته باشد، می‌توان استثنا قائل شد و بر این اساس این لایحه مغایرتی با قانون برنامه ششم ندارد و اشکالی بر آن وارد نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار