سخنران حرم مطهر رضوی گفت: خدامحوری باعث حل خیلی از مشکلات جامعه و زندگی بشری می‎شود.

بدون خدامحوری هیچ پیشرفتی پایدار نخواهد بود /در زمان ظهور همه جهانیان پیشرفت جامع را خواهند دیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حجت الاسلام علیرضا پناهیان کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه فرهنگی حرم مطهر رضوی، گفت: برخی افراد پیوسته بر این باورند که کشور‌های بی‎دین پیشرفت‎های زیادی داشته‎اند، برای این موضوع هم اروپا و آمریکایی‎ها را مثال می‎زنند؛ به عقیده این افراد دین باعث عقب ماندگی یک کشور می‎شود.

وی افزود: دین افزون بر اینکه باعث عقب ماندگی نمی‎شود راه‌های زیادی هم برای پیشرفت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بشریت دارد، اگر می‎بینیم یک کشور دینی عقب افتاده است به خاطر برخی مدیران و سیاست‎مدارن آن جامعه است.

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: در هشت سال دفاع مقدس این جوانان با روحیه خدامحوری و ولایت‎مداری در برابر متجاوزان ایستادند تا ذره‎ای از خاک این کشور دست کسی نیافتد، حقیقتا اگر روحیه خدا محوری در رزمندگان و شهدا نبود کسی حاضر نمی‎شد در آن برهه زمانی که امکانات جنگی دشمن زیاد بود و از سوی دیگر ما امکانات جنگی نداشتیم در برابر دشمن بایستد. این روحیه ولایت‎مداری و خدامحوری رزمندگان باعث شد تا ما هشت سال در برابر زورگویی دشمن بایستیم و کوتاه هم نیاییم.

حجت الاسلام پناهیان افزود: اگر می‎بینیم که برخی از کشور‌های غربی یا مثلا چین در قضیه اقتصادی پیشرفت کرده است علت‎هایی دارد که نباید از آن غافل شد، این کشور‌ها اگر چه دیندار نیستند، ولی برخی از نکات دینی را حتما انجام می‎دهند.

وی تاکید کرد: تمام جوامعی که در مسئله اقتصادی پیشرفت کردند اگر دین‎مدار واقعی بودند این پیشرفت‎شان خیلی بیشتر می‎شد البته این قضیه را با عقل می‎توان ثابت کرد.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه بدون خدا محوری هیچ پیشرفتی پایدار نخواهد بود، افزود: این نکته نباید فراموش شود که پیشرفت جوامع غربی جامع نیست، در حالی که پیشرفت دینی جامع تمام امور است، امروز در غرب اقتصاد پیشرفت کرده، اما بنیاد خانواده متلاشی شده است.

وی تصریح کرد:آن‌ها پیشرفت علمی می‎کنند، اما همین علم را برای غارت کردن ملل دیگر و کشتار افراد بی‎گناه به کار می‎برند.

با تاکید بر اینکه پیشرفت جامع و اصلی را همه جهانیان در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) خواهند دید، گفت: برخی افراد وقتی از کشور‌های غربی به ایران برمی‎گردند در هر مجلسی که هستند از صداقت مردم غرب سخن می‎گویند اتفاقا صحیح هم عرض می‎کنند، چون در جامعه غربی، حیاء به معنای جوامع دینی وجود ندارد لذا مردم موردی ندارند که بخواهند دروغ بگویند در جامعه‎ای دروغ باب می‎شود که مردم بخواهند تظاهر به دینداری کنند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

دین موجب عقب ماندگی نمی شود

برچسب ها: ظهور ، دینداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.