شرکت توئیتر اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم برخی معافیت‌ها، به طور کامل از تخطی از سیاست‌های این شرکت مستثنی نیست.

شرکت توئیتر: ترامپ از ممنوعیت‌های پلت فرم توئیتر «به طور کامل مستثنی» نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، یکی از مقامات شرکت توئیتر روز گذشته [سه شنبه] اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ممنوعیت های پلت فرم های رسانه های اجتماعی «به طور کامل مستثنی» نیست.

«ویجایا گاد»، رئیس بخش حقوقی و سیاست‌گذاری شرکت توئیتر به  پولیتیکو گفت: شرکت توئیتر به واسطه ارزش خبری بعضی از پیام‌های  رئیس جمهور آمریکا  اغلب معافیت هایی را برای نقض برخی سیاست های شرکت  توسط وی  در نظر گرفته است، اما به این معنا نیست که او به طور کامل از چارچوب این سیاست ها مستثنی است.

جک دورسی، بنیانگذار و مدیر عامل توئیتر  نیز با تکرار توضیحات پیشین خود درباره اینکه چرا حساب کاربری ترامپ مسدود نمی شود، به پولیتیکو گفت که تیمش هنگام ارزیابی توئیت های ترامپ و دیگران، محتوا و علاقه عمومی را به دقت در نظر می گیرد. وی اظهار داشت: ما محتوای پیام توئیتری را با موقعیتی که در آن قرار دارد، متعادل می کنیم. وظیفه ما این است که به گونه ای پاسخ مخاطبان را بدهیم و تا حد ممکن  بی طرفانه عمل کنیم. ما در خدمت رسانی همواره علاقه عمومی را درنظر می گیریم.

شرکت توئیتر بارها به واسطه بی توجهی به استفاده نابجای دونالد ترامپ از این پلت فرم اجتماعی، مورد انتقاد قرار گرفته است. رئیس جمهور آمریکا اکثر مواقع از حساب شخصی خود در توئیتر برای حمله به مخالفان خود، انتقاد از رسانه های جمعی و همچنین اعلام تصمیمات مهم سیاسی استفاده می کند.

این در حالی است که شرکت از تصمیم خود برای حذف نکردن برخی از توئیت های ترامپ دفاع و اعلام کرد پیام های توئیتری رئیس جمهور آمریکا از ارزش خبری برخوردار است.

رئیس جمهور آمریکا سال گذشته میلادی با استفاده از پلت فرم توئیتر، کره شمالی را تهدید کرد که با توجه به محتوای اعلام جنگ آن، نقض قوانین توئیتر بود. با وجود این، شرکت اعلام کرد معافیت هایی برای سران جهان در نظر گرفته است چرا که برخی از توئیت های آن ها حاوی اطلاعات مهمی است که مردم می توانند به شخصه از آن آگاه شوند.

دورسی قرار است در هفته جاری با حضور در کنگره آمریکا در مورد چگونگی برخورد با محتوای سیاسی سران جهان و چهره های شناخته شده، شهادت دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار