معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مدرسه محوری یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مدرسه محوری یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است و در راستای حرکت به سمت مدرسه محوری جایگاه مدیر مدرسه باید ارتقا یابد.

وی گفت: مدیر مدرسه لازم است به علم مدیریت مدرسه تجهیز گردد و حرفه، اخلاق و هنر مدیریت را کسب نماید و پیش از اقدام عملی در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی، نگرش و باور خود را با محیطی که در آن کار می‌کند، هم‌سو و هم‌راستا سازد.

فضلی در ادامه افزود: ما آن‌گونه رفتار می‌کنیم که می‌اندیشیم رفتار ما برگرفته از طرز تلقی و نگاه ماست، با توجه به اینکه مدرسه یک فضای سازمانی پیچیده است، نیازمند مدیرانی است که بتوانند با اعتماد جمعی، جو و فرهنگ سازمانی مثبت را ایجاد کنند. مدیر مدرسه به‌ عنوان راهبر تحول، یکی از نقش‌ها و وظایف اصلی خود که همانا راهبری یادگیری است را فراموش نکند.

معاون آموزش ابتدایی استان در بخش دیگر از سخنان خود افزود: یکی از قابلیت‌های مدیران، رهبری برنامه درسی می‌باشد و برنامه درسی نقشه‌ی جامع یادگیری است و کلاس می‌تواند به‌عنوان کانون یادگیری در شکل‌گیری شخصیت و سواد علمی کودکان نقش بسزایی داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی استان در بخش پایانی از سخنان خود تصریح کرد: اگر بخواهیم به سمت مدرسه محوری حرکت کنیم، باید جایگاه مدیر مدرسه ارتقا یابد و ارتقای جایگاه مدیر مدرسه در کلام و سخن نیست؛ بلکه باید در عمل او هویدا گردد. وی مبنای عمل صحیح را استفاده از نظریه‌های مدیریت دانست. در این راستا حرفه‌ای‌سازی مدیران مدارس، یکی از اولویت‌های معاونت آموزش ابتدایی می‌باشد.

 

 

انتهای پیام/د

در راستای حرکت به سمت مدرسه محوری جایگاه مدیر مدرسه باید ارتقا یابد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.