آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت برلین از حل‌و‌فصل بحران سوریه حمایت می‌کند، اما استفاده از سلاح‌های شیمیایی در کشور‌های خاورمیانه را نادیده نخواهد گرفت.

مرکل: موضوع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در خاورمیانه را نباید نادیده گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه گفت: برلین از حل و فصل بحران سوریه حمایت می کند اما استفاده از سلاح های شیمیایی در کشورهای خاورمیانه را نادیده نخواهد گرفت.

مرکل با ایراد نطقی در پارلمان آلمان گفت: «اصل سیاست خارجی ما، حمایت از تلاش های سیاسی است. بنابراین در خصوص سوریه، در قالب ماموریتی کوچک و در چارچوب فرمت آستانه و سازمان ملل شرکت می‌کنیم؛ اما نمی توانیم از موضوع استفاده از سلاح های شیمیایی در کشورهای خاورمیانه سرسری عبور کنیم، چراکه نقض کنوانسیون بین المللی است.»

وی افزود: پاسخ برلین به احتمال استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه، حل این مسئله در چارچوب قوانین آلمان و تعهدات پارلمان خواهد بود.

صدراعظم آلمان پیش از این در گفتگویی با شبکه «آرتی‌ال» آلمان درخصوص عملیات آزادسازی ادلب گفت: تلاش برای مبارزه با نیروهای رادیکال بسیار ضروری است، اما همزمان حمایت از غیرنظامیان نیز کاری مهم و بزرگ است.

پیش از این استفان زایبرت، سخنگوی صدراعظم آلمان در واکنش به برخی اخبار منتشره مبنی بر اینکه آلمان در حال بررسی پیوستن به عملیات نظامی احتمالی غرب علیه دولت دمشق است،  گفت: هرگونه استقرار نظامیان آلمانی در خارج از کشور به موافقت و مصوبه پارلمان نیاز دارد.

گفتنی است روزنامه بیلد آلمان به تازگی گزارش داد وزارت دفاع این کشور در حال بررسی پیوستن به آمریکا، انگلیس و فرانسه برای حمله به نیرو‌های دولتی سوریه به بهانه استفاده دمشق از سلاح شیمیایی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
خانم مرکل خوبه خودتون هم میدونید که دروغ میگید
آخرین اخبار