یک روزنامه آمریکایی فاش کرد کاخ سفید دستورکار نشست ویژه شورای امنیت به ریاست ترامپ که پیش از این قرار بود صرفا بر موضوع ایران تمرکز داشته باشد را تغییر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد در پی هشدار برخی مقامات کاخ سفید، موضوع نشست ویژه شورای امنیت که قرار است اواخر سپتامبر به ریاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برگزار شود، از "ایران" به "مبارزه با تسلیحات کشتار جمعی" تغییر کرده است.

به نوشته نیویورک‌تایمز یکی از مقاماتی که با این موضوع مخالفت کرده، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بوده است. چند مقام آمریکایی گفته‌اند بولتون این استدلال را مطرح کرده که تمرکزِ صرف بر ایران، این فرصت را در اختیار نمایندگان ایران و روسیه قرار می‌دهد تا در حضور ترامپ به طرح دیدگاه‌های ضد آمریکایی خود در شورای امنیت بپردازند. 

پیش از این منابع خبری اعلام کرده بودند رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) همزمان با نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، ریاست نشستی را در شورای امنیت با موضوع ایران برعهده خواهد گرفت.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود نوشته است گسترده‌تر شدن موضوع نشست ویژه شورای امنیت این امکان را به ترامپ می‌دهد تا [علاوه بر ایران] درباره طیفی از موضوعات مرتبط از جمله مذاکرات هسته‌ای خود با کره شمالی، ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط دولت سوریه صحبت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۰۱:۲۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
اگر آمریکا می خواهد به تمام اهداف خود برسد باید دنبال ساخت قرص خواب آوری باشد که بتواند همة وجدانهای بیدار را به خواب ببرد که در دنیا کم نیستند آمریکا بداند که حرف های ایران در دنیا خریدار کمی ندارد و با وجود همة تبلیغات و شانتاژ های رسانه ای غرب طرفدار حرف حق و انسانهای آزاده و آزاد اندیش کم نیستند که پیام عدالت و آزادی و حق و حقیقت را بشنوند و آزادگان عالم خوب می دانند که صدای حق طلبی و عدالت خواهی به معنی واقعی فقط از ایران بلند است و بس و این به هیچ وجه نه اغراق است و نه تعصب ، واقعیتی است انکار ناپذیر
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
این جان بولتون یه آدم کثیف و حسابی ضد ایرانیه ، باید اینو به همراه ترامپ مجازات کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
آمریکا هرگز فکر ایرانی را نخواهد خواند مگر اینکه در مقابل او سر تعظیم فرود آورد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
ديده اينجوري بره جلو باس با كل دنيا بجنگه نشست سر جاش
آخرین اخبار