رئیس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آمادگی این استان به منظور مشارکت در برگزاری همایش های منطقه ای باستان شناسی خبر داد.

روح الله محمدی، رئیس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: استان های شمال غرب کشور می توانند به صورت مشترک همایش های منطقه ای برگزار کنند.

وی افزود: با توجه به همفکری با کارشناسان استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی می توان همایش های مشترکی برگزار و نسبت به تشریح دستاوردهای حوزه باستان شناسی اقدام کرد.

رئیس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: علاوه بر این با همکاری پنج استان اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان می توان پروژه های مشترک باستان شناسی حول محور رود قزل اوزن اجرا کرد.

به گفته محمدی استان های شمالغرب می توانند با برپایی نمایشگاه های دوره ای نسبت به معرفی و نمایش یافته های باستان شناسی نیز اقدام کنند و در این نمایشگاه ها اشیا و اموال کشف شده در کاوش ها معرفی می شود.

وی با بیان اینکه می توان خانه باستان شناسی در بین استان ها دایر کرد، بیان داشت: همچنین با همکاری کارشناسان می توان جلسات باستان شناسی مرمت و حفظ و احیا نیز به صورت منظم برگزار کرد.

انتهای پیام/ح

برگزاری همایش های منطقه ای باستان شناسی

 

برچسب ها: باستان شناسی ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.