محمود عباس طی سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، از همه کشورهای جهان خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

محمود عباس خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط همه کشورها شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در جریان سخنرانی خود در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: آمریکا تمام توافقات خود را نقض کرده و به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است. اگر آمریکا به تعهدات خود بازنگردد، مانیز به نقش و تعهدات خود پایبند نخواهیم بود. تنها میانجی‌گری آمریکا را نخواهیم پذیرفت. وی همچنین گفت: اسرائیل که از سوی آمریکا حمایت می شود هیچ یک از قطعنامه های سازمان ملل را اجرا نکرده است. وی گفت: اسرائیل تا کی می خواهد خارج از قانون عمل کرده و هر طور می خواهد سرکشی کند. ما با اعمال هرگونه خشونت و استفاده از قدرت و زور مخالفیم و استفاده از سلاح را در هر جایی مردود می شماریم.

محمود عباس افزود: هیچ وقت موضوع صلح را رد نکرده‌ایم و به آن پایبند هستیم. پایتخت ما قدس شرقی است نه اینکه در قدس شرقی باشد. وی تأکید کرد قدس قابل فروش و حقوق فلسطینی‌ها قابل مذاکره نیست.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت: اسرائیل می خواهد روستای خان الاحمر را تخریب و از این طریق، کرانه باختری را تجزیه کند.

وی همچنین تصریح کرد: ما فقط می خواهیم سرنوشت خودمان را خودمان رقم بزنیم نه چیز بیشتر.

محمود عباس در ادامه افزود: از کشورهایی که کشور فلسطین را هنوز به رسمیت نشناخته اند می خواهم تا آن را به رسمیت بشناسند.

همچنین به نقل از تلويزيون الحدث، محمود عباس گفت: رژیم اشغالگر قدس همچنان در مسیر تضعیف تلاش های ما برای تشکیل کشور فلسطین قدم بر می دارد. وی افزود: قانون نژاد پرستی رژيم صهيونيستی در جهت تقویت نظام آپارتاید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار