مدیرکل راه‌آهن آذربایجان از جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر مسافر خبرداد.

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر مسافربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ارصلانی مدیرکل راه آهن آذربایجان به حجم مسافر جابه‌جا شده از طریق خطوط ریل راه‌آهن آذربایجان را رقم یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۶۹۰ نفر را اعلام کرد و گفت: این رقم در مدت مشابه سال قبل ۷۹۸ هزار و ۹۶۲ نفر بوده که از رشد بیش از ۲۵ درصدی حکایت دارد.

وی افزود: ۲۱ هزار تن بار از طریق خطوط ریلی آذربایجان به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۷۵ درصدی برخودرار بوده که شامل اقلامی نظیر زغال سنگ، میلگرد، قیر، الکل، شیشه، نمک، مواد پتروشیمی، مصالح ساختمانی از قبیل: کاشی و ... می‌شود.

وی افزود: میزان بار وارداتی نیز از طریق اداره کل راه آهن آذربایجان نیز ۸۶ هزار تن می‌باشد که از رشد ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد و خاک روی، صفحات چوبی، کود فسفات، کالا‌های کانتینری، آهن آلات و لوله، قطعات خودرو و مواد اولیه شکلات و شیرینی بوده است.

ارصلانی، حمل بار و درآمد حاصل از این بخش در حوزه مدیریتش را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: میزان تناژ بار حمل و نقل شده در شش ماهه اول ۶۴۷ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۹۵ هزار تن بوده بار رشد ۳۰ درصد و از لحاظ درآمدزایی رشد ۱۲ درصدی داشته است.

وی، میزان تناژ بارگیری شده در این اداره کل در شش ماهه اول سال‌جاری ۵۷۷ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۵۲ هزار تن بوده رشد ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تناژ بار تخلیه شده در ۶ ماهه اول سال ۹۷ به میزان ۳۰۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشاه سال قبل که ۱۹۶ هزار تن بوده از رشد ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل ریلی، میزان رشد تن کیلومتر خالص مرزی در ۶ ماهه اول سال‌جاری را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد اعلام و تاکید کرد: میزان تن کیلومتر خالص مرزی راه‌آهن آذربایجان در ۶ ماهه اول سال گذشته۱۰۷ میلیون تن ثبت شده که در ۶ ماهه اول امسال به ۱۹۰ میلیون تن رسیده و از رشد ۷۸ درصدی برخوردار است.

ارصلانی، حجم جابه‌جایی مسافر در استان آذربایجان‌شرقی را نیز یادآور شد و اضافه کرد: تعداد مسافر جابه‌جا شده توسط حمل و نقل ریلی در استان آذربایجان‌شرقی را در ۶ ماهه اول سال‌جاری یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۱۲۳ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان یادآور شد: که در این آمار ایستگاه میانه هم جزو استان آذربایجان‌شرقی محسوب می‌گردد. 

 

انتهای پیام/ش

جابه جایی یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۱۲۳ نفر توسط حمل و نقل ریلی

برچسب ها: راه آهن ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار