ولایتی گفت: باید برای مقابله فرهنگی با تکفیرگرایی و تبلیغ وهابیت فکر جدی شود.

لزوم مقابله فرهنگی با تکفیرگرایی و تبلیغ وهابیتبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی در جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز، گفت: باید برای مقابله فرهنگی با تکفیرگرایی و تبلیغ وهابیت فکر جدی شود.

در ادامه جلسه ولایتی، گزارشی مبسوط از تالیف و تدوین کتاب کارنامه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ارائه کرد، همچنین موضوع تأسیس مؤسسه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفت که اعضاء بر استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های علمی این دانشگاه تأکید کردند.

ولایتی هم در این زمینه گفت: این امکان وجود دارد که هر ماه یکی از شخصیت‌های فرهنگ و تمدن اسلام و ایران توسط این مؤسسه مورد تجلیل قرار گیرد.

وی افزود: تأسیس یک چنین مؤسسه ای برای حفاظت و نشر آثار این تمدن غنی لازم است.

پس از سخنان ولایتی اعضاء ضمن اشاره بر لزوم استفاده از فضای مجازی در نشر دستاوردهای فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، بر لزوم استمرار تلاش در مسیر احیای مفاخر این فرهنگ و تمدن تأکید کردند.

انتهای پیام/

اظهارات علی اکبر ولایتی در کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
برای عملی کردن توصیه آقای ولایتی باید بسرعت اقدام شود، در واقع عملیات نظامی و کشتن افراد داعش مانند کشتن پشه های باتلاق است اما برای خشکاندن منبع تولید این پشه ها کشورهای اسلامی باید همگام و هماهنگ با یکدیگر با پدیده تکفیر مقابله فرهنگی کنند.
آخرین اخبار