با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پنجمین همایش بین المللی نقشه ‌برداری مغز ایران برگزار شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  محمدی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پنجمین همایش بین المللی نقشه ‌برداری مغز ایران با حضور حدود ۲۰۰ نفر از پزشکان، اساتید و دانشجویان در حوزه های مرتبط با علوم اعصاب، همچنین مهمانان خارجی و دانشمندان برجسته این حوزه از کشور‌های امریکا، آلمان، انگلیس، استرالیا و دانمارک برگزار گردید.

وی گفت : نقشه برداری مغز علم بین رشته ای است که به مطالعه تغییرات ساختاری و عملکردی مغز در بیماری‌های روان پزشکی و نورولوژی ، شناخت بهتر از عملکردهای شناختی مغز طی فرآیند هایی مثل حافظه و هیجان و معرفی پژوهش های اخیر و جدیدترین یافته ها در این حوزه مطالعاتی می پردازد.

محمدی افزود : انیگما یک کنسرسیوم بین المللی با مشارکت حدود 38کشور جهان است که پژوهشگران در زمینه های مختلف بیماریهای مغز با یکدیگر همکاری و با به اشترک گذاشتن نتایج تحقیقات خود به انجام پژوهشهای عظیم بین المللی کمک می کنند.

وی افزود : گروه خواب انیگما با هدایت و سرپرستی کشورایران (دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه) در این مدت موفق به جذب محققین برجسته ای از امریکا، هلند، انگلیس، آلمان و کره جنوبی شده است .

در غرفه ای که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار گرفته بود چند نفر از اعضای مرکز تحقیقات اختلالات خواب کرمانشاه به معرفی این مرکز، فعالیتهای تشخیصی، درمانی و نیز مطالعاتی که در حوزه تصویربرداری مغزی در اختلالات خواب در این مرکز انجام گرفته پرداخته و پاسخگوی سوالات بازدیدکنندگان بودند.

همچنین بنابر تفاهم نامه ای که بین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و شهید بهشتی منعقد شده بود، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه از تخفیف پنجاه درصدی جهت ثبت نام شرکت در همایش و کارگاه هایی که در حاشیه آن برگزار گردید برخوردار بوده و تعدادی از ایشان در همایش، کارگاه EEG و کارگاه متاآنالیز تصویربرداری مغزی با تدریس پرفسور سیمون آیکهوف و دکتر مسعود طهماسیان شرکت نمودند .

 

 

انتهای پیام/د

پنجمین همایش بین المللی نقشه ‌برداری مغز ایران برگزار شد

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.