کیخا گفت:با توجه به آنکه کشاورزی بر پایه مدیریت و سیاست گذاری علمی اداره نمی شود از این رو در توسعه مبانی چارچوب مشخصی نداریم.

چارچوب مشخصی در توسعه کشاورزی کشور نداریم به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی دامپزشکی با انتقاد از این مسئله که مدیریت و سیاست گذاری علمی در کشاورزی کشور صورت نمی گیرد،اظهار کرد: براین اساس به صورت موضوعی برحسب توانمندی برخی مدیران خاص اقداماتی انجام می شود اما نمی دانیم در ده سال آینده کشاورزی در روستاها چه وضعیتی دارند چرا که در توسعه مبانی چارچوب مشخصی نداریم.

وی افزود: به عنوان مثال موسسه تحقیقات سرم رازی حدود ۹۰ سال پیش در ایران ایجاد شد در حالیکه کره جنوبی در آن زمان چنین امکاناتی را نداشت،اما هم اکنون از امکانات زیادی برخوردار است .

کیخا با انتقاد از فعالیت موسسه تحقیقات رازی گفت: همان طور که از اسم آن مشخص است، وظیفه این موسسه خلق واکسن های جدید در کشور است نه آنکه به فعالیت تولید واکسن بپردازد،از این رو موسسه تات و سازمان دامپزشکی با همکاری یکدیگر باید این موسسه را وارد مسیر اصلی خود کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون برای تامین بخش اعظم واکسن خود به خارج وابسته هستیم در حالیکه این موسسه می تواند دانش تولید و بی نیازی از واردات را در کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار