۲۳۵ سبد غذایی در بین مادران بی بضاعت و مبتلا به سوء تغذیه در فیروزآباد توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد گفت: طرح توزیع سبد غذایی بنیاد علوی میان مادران باردار و شیرده بی بضاعت و مبتلا به سوء تغذیه برای بهبود سلامت مادران در فیروزآباد اجرا شد.

خدابخش چگینی افزود: این سبد‌های غذایی به مادرانی که دارای کم‌خونی، وزن گیری نامطلوب، حاملگی‌های چند قلو و وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم قبل از بارداری بوده اند، اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه کارکنان خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، مادران واجد شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی می‌کنند، افزود: مادران واجد شرایط از مـاه چهـارم بـارداری تا پـایان مـاه ششـم شیردهی تحت پوشش این طـرح قرار می‌گیرند.

کارشناس مسوول واحد بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد هم گفت: این سبد غذایی شامل بـرنـج، ماکارونی، لوبیا قرمز، لپه، عدس، نخود، بلغور جو، پنیر، سویا، مرغ، خرما و روغن مایع است.

سولماز پارسا اضافه کرد: دوره بارداری، دوره‌ای مهم و حساس برای مادران به شمار می‌رود و رعایت تغذیه اصولی علاوه بر افزایش ضریب اطمینان برای تولد نوزاد سالم، باعث پیشگیری از ایجاد کم‌خونی و بیماری‌های بعد از آن می‌شود.

بنیاد علوی از سال ۱۳۸۷ به دستور رئیس بنیاد مستضعفان، با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به توزیع سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده دچار سـوء تغذیه در مناطق کمتر توسعه یافته کشور کرده است.
انتهای پیام/ر

توزیع سبد غذایی در فیروزآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار