وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن گزافه‌گویی علیه کشورمان، از اقدام آلمان در استرداد دیپلمات ایرانی به بلژیک استقبال کرد.

استقبال پمپئو از اقدام آلمان در استرداد دیپلمات ایرانی به بلژیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه، ضمن گزافه‌گویی علیه کشورمان، از اقدام آلمان در استرداد دیپلمات ایرانی به بلژیک استقبال کرد.

دادستانی آلمان روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد این دیپلمات ایرانی را که به اتهام واهی دخالت در نقشه ادعایی بمب‌گذاری در گردهمایی سی‌ام ژوئن سال جاری گروهک تروریستی منافقین در شهر پاریس (پایتخت فرانسه) بازداشت کرده بود، به بلژیک تحویل داده است. بلژیک اکنون در حال انجام تحقیقات درباره دو فرد بلژیکی ایرانی‌الاصل است که ادعا شده است قصد داشتند در گردهمایی گروهک تروریستی منافقین بمب‌گذاری کنند. دادستانی آلمان مدعی شده است این دپیلمات ایرانی که اسدالله الف معرفی شده، به زوج بلژیکی وسیله انفجاری حاوی 500 گرم ماده انفجاری (استون پروکسید) تحویل داده است.

پمپئو در این بیانیه مدعی شد نقشه (ادعایی) بمب گذاری در گردهمایی منافقین نشان می دهد که ایران بزرگترین کشور حامی تروریست در جهان است. وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای نخ نمای خود گفت: «این نقشه همچنین دست ایران را درخصوص حمایت مداوم از تروریسم در سراسر اروپا رو کرد. ما از متحدان اروپایی خود در افشا و مقابله با تروریسم تحت حمایت ایران که تهدیدی برای جهان است، حمایت می کنیم. به همکاری با شرکا و متحدان خود برای مقابله با تهدیدات ایران ادامه خواهیم داد».

انتهای پیام/

بیانیه وزیر خارجه آمریکا در حمایت از استرداد دیپلمات ایرانی به بلژیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار