گوشه‌ای از زندگی نامه شهید قادر علیزاده یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید قادر علیزاده مداری یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:
شهید قادر علیزاده در سال ۱۳۲۶ در شهرستان ارومیه متولد شد. از همان ابتدای کودکی، جسور و زیرک بود و در انجام کارهایش هیچ گونه کوتاهی و اهمال نمی‌کرد.
او به عنوان معلم اخلاق در خانواده و اجتماع و مبلغ احکام اسلام در بین همگان بود. بعد از پیروزی انقلاب به خاطره ادای دین خود، نسبت به اسلام و کشور اسلامیش به لباس بسیجی ملبس شد و همگام با دیگر دلاوران بسیجی در اکثر صحنه‌های عملیاتی حضور یافت.
شهید علیزاده، پاسداری شجاع و فداکار بود، جانش را در طبق اخلاص نهاده و برای پیشبرد اهداف اسلامی بسیار کوشش کرد. وی فرمانده گردان بود و ضربات مهلکی به نیرو‌های مزدور ضدانقلابیون وارد می‌کرد. در نتیجه، فریب خوردگان ضدانقلاب ناجوانمردانه خانه اش را ویران نمودند و آتش زدند و کانون زندگی گرم و صمیمانه او را از هم پاشیدند.
شهید تمام دوستان و فامیل‌ها و آشنایان را بسیج کرده بود و آن‌ها را برای یک مبارزه شدید و سرنوشت ساز آماده می‌کرد. ایشان با یک عملیات سلحشورانه توانست، در روستای پیرانجوک، چهل نفر و در روستای کانی رش ۶ نفر، به همراه فرمانده نیرو‌های دمکرات را به هلاک برساند.
شهید علیزاده با انجام عملیات‌های غرور آفرین در منطقه کردستان، دست منافقان را از زندگی مردم منطقه کوتاه نمود. وی پس از دلاوری‌ها و فدارکاری‌های قابل تحسین برای اسلام و انقلاب سرانجام، در تاریخ ۱۳۶۲/۳/۹ بر اثر تصادف و واژگون شدن اتومبیل به هنگام مأموریت در جاده هشتیان، به فیض شهادت نائل آمد و با خون سرخ خویش شجریه طیبه اسلام را آبیاری نمود.
روحش شاد و یادش گرامی باد

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید قادر علیزاده

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار