هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد اروپا بیشترین زیان را از تنش تجاری بین آمریکا و چین و نیز تنش روبه‌رشد میان آمریکا و روسیه متحمل شده است.

هایکو ماس: اروپا بیشترین آسیب را از تنش تجاری آمریکا و چین متحمل شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد اروپا بیشترین زیان را از تنش تجاری میان آمریکا و چین و نیز تنش روبه رشد میان آمریکا و روسیه متحمل شده است.

وزیر خارجه آلمان در سخنرانی در مجمع سیاست خارجی برلین اعلام کرد: اروپا به علت اختلافات تجاری میان آمریکا و چین و تشدید بحران در روابط استراتژیک میان آمریکا و روسیه زیان بسیاری را متحمل شده است.

بنا به گفته وزیر خارجه آلمان اروپا باید در عرصه ژئوپولیتیک، که تحت تاثیر رقابت میان قدرتهای جهان قرار گرفته، موضع گیری کند. ماس همچنین گفت اروپا و آلمان باید بر روی روابط خود با آمریکا به عنوان یک نیاز استراتژیک  تمرکز نمایند.

اظهارات وزیر خارجه آلمان در حالی صورت گرفت که روابط میان آمریکا و آلمان در ماه‌های اخیر دچار تنش شده است. تنش در روابط میان برلین و واشنگتن به تصمیم دولت آمریکا برای محدود کردن واردات از اروپا و اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی اروپا مربوط می‌شود. صنعت خودروسازی آلمان سهم عمده‌ای از صادرات اتحادیه اروپا به آمریکا را به خود اختصاص داده است.

برلین همچنین نگرانی‌های را در خصوص تلاش آمریکا برای متوقف کردن واردات گاز طبیعی از روسیه از طریق پروژه خط لوله نورد استریم دو دارد. 

مجمع سیاست خارجی برلین یک نشست سالانه سیاست خارجی در آلمان است که به موضوعات سیاست خارجی در این کشور و دیگر کشورها می‌پردازد. این مجمع از سال 2011 به طور مداوم در برلین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار