امام جمعه میاندوآب گفت:در جامعه‌ای که ظلم و جهل و نفاق حاکم باشد، آن جامعه نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حجت الاسلام حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان گفت: جامعه‌ای که در آن نماز سبک شمارده شود و شهوت و فساد جنسی در آن گسترده شود رو به اضمحلال و نابودی خواهد رفت.
 
وی با اشاره به وجود وحدت در میان مسئولان شهرستان گفت: در این شهر مشکلی میان مسئولین وجود ندارد مگر اینکه از مسئولان استانی و کشوری به این شهرستان سفر کنند و تلاش کنند تخم نفاق در میان مسئولان این شهرستان بکارند که اگر لازم باشد اسامی این گونه مسئولان را هم به مردم اعلام خواهم کرد که نفاق از معظلات بزرگ جامعه است.
 
امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه در اسلام "به من چه نداریم"گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه فراموش شود.
 
حجت الاسلام حسن زاده مشکلات دیگر فعلی جامعه را آیین‌های سنگین و تشریفات مراسمات ازدواج و ختم اعلام کرد و گفت: مهریه سنگین در میان خانواده‌ها مِهر جاهلیت است، در جامعه‌ای که مهریه‌های سنگین وضع می‌شود به سمت جاهلیت حرکت می‌کند و خانم‌هایی که مراسم به نمایش گذاشتن جهازیه‌ای که برای دختر خود تهیه کرده اند برگزار می‌کنند تا با این کار خون در جگر همسایه‌ها بکنند، خود شیطان هستند و این کار‌ها از نظر اسلام منفورو مظموم است و حرف من امام جمعه نیست.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با بیان اینکه انسان‌های با تقوا به شیطان چراغ سبز نشان نمی‌دهند گفت: هم خداوند انسان را دعوت می‌کند و هم شیطان وقتی خودمان راه شیطان را انتخاب می‌کنیم باید خودمان را مذمت کنیم نه شیطان را که خداوند می‌فرماید مقصر خود شما هستید.
 
وی به ۱۳ آذر روز بیمه هم اشاره کرد و گفت: پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب نباید در این کشور حتی یک نفر هم بدون بیمه باشد و همه باید از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند گردند.
 
انتهای پیام/م

 

نماز جمعه میاندوآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.