امام جمعه اصفهان گفت : شهدای استان اصفهان یک‌دهم شهدای کل کشور را تشکیل می‌دهند و یک‌پنجم شهدای روحانی کل کشور از استان اصفهان هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان اظهار کرد : بشر نیاز به اسوه، راهنما و سرمشق داشته و به طور کلی انسان در همه امور خود نیاز به هدایت‌گر دارد.

وی افزود : پیامبران، ائمه معصومین(ع) و در زمان غیبت امام معصوم(ع) روحانیون شیعه الگو و راهنمای انسان‌ها هستند؛ حتی هدایت‌شدگان نیز نیازمند هدایت‌گر هستند.

امام جمعه اصفهان گفت : پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید«مثل علما روی زمین مثل ستارگان در آسمان است، همان‌طور که انسان‌ها راه خود را در ظلمات شب به وسیله ستارگان پیدا می‌کنند، راه زندگی خود را نیز از طریق هدایت‌گری روحانیت پیدا می‌کنند».

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان این که علما و روحانیون باید قبل از دیگران به حرف‌هایی که می‌زنند عمل کنند، تصریح کرد: خداوند متعال پس از یکی‌ از جنگ‌های صدر اسلام که سربازان پیامبر اکرم(ص) از فرمان ایشان اطاعت نکردند، آیه‌ای نازل کرد که چرا در مقابل دشمن ضعف نشان دادید؟

وی اذعان داشت: کسی که می‌خواهد الگوی دیگران باشد، ابتدا باید خود در راه مستقیم حرکت کند، در غیر این صورت مثل این است که بخواهد سایه چوب کجی را راست کند، پیش از آن که چوب را صاف کند؛ مردم مثل سایه هستند و اگر الگوها کج شدند، مردم هم کج می‌روند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان  با بیان این که حرفی که روحانیت شیعه می‌زند به آن عمل می‌کند ، تصریح کرد:  روحانیتی که در دوران دفاع مقدس مردم را به دفاع از میهن اسلامی تشویق می‌کردند، خود نیز این کار را می‌کردند و در جبهه‌ها حضور داشتند، اتفاقی که در ادیان دیگر رخ نمی‌دهد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد عنوان داشت: روحانیون مسیحی از کلیساهای خود بیرون نمی‌آیند، در میان برادران اهل تسنن نیز کم پیش آمده که در مقابل دشمنان بایستند و به شهادت برسند؛ این در حالی است که روحانیون شیعه نسبت به جمعیت، بیش از مردم شهید داده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقتی کل جمعیت روحانیون کشور 30 هزار نفر بود، 4 هزار طلبه و روحانی به شهادت رسیدند؛ شهدای استان اصفهان یک‌دهم شهدای کل کشور را تشکیل می‌دهند و یک‌پنجم شهدای روحانی کل کشور را شهدای روحانی استان اصفهان تشکیل می‌دهند.

وی تأکید کرد: هرکس فرزند خود را در خدمت اسلام هدیه کرده در حقیقت مشمول لطف الهی شده است؛ دشمن درصدد جدایی بین مردم و روحانیت است و با بزرگ جلوه دادن یک یا چند روحانی بی‌تقوا با روحانیت و اسلام دشمنی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان این که به کوری چشم دشمنان مردم با روحانیت هستند و روحانیت نیز پشتیبان مردم هستند، یادآور شد: در آستانه فرار شاه ملعون ، شهیدِ روحانی، حجت‌الاسلام نورالله طباطبایی‌نژاد نخستین فردی بود که در مجلس شورای اسلامی علیه بنی‌صدر سخنرانی کرد و خطاب به او گفت«شما که در سخنرانی‌های خود دائما به آرای خود افتخار می‌کنید، 11 میلیون رأی ، بدون رأی رهبری مثل 11 میلیون رأی است که هیچ ارزشی ندارد».

انتهای پیام/م

شهیدِ روحانی حجت‌الاسلام نورالله طباطبایی‌نژاد نخستین فردی بود که علیه بنی‌صدر سخنرانی کرد

برچسب ها: مراجع تقلید ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.