با گذشت ۳ سال از شهادت آیت‌الله نمر، رژیم سعوی هنوز پیکر او را به خانواده‌اش تحویل نداده است

با وجود گذشت سه سال از اعدام هولناک روحانی شیعه منتقد رژیم سعودی، این رژیم هنوز پیکر او را به خانواده و و بستگانش تحویل نداده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد سه سال از جنایت اعدام آیت‌الله نمر باقر النمر، که با فساد رژیم آل سعود مبارزه کرد، می‌گذرد. وی همواره استبداد و سرکوب رژیم سعودی را محکوم می‌کرد، اما به رغم گذشت سه سال از این جنایت رژیم آل سعود پیکر وی را به خانواده و بستگانش تحویل داده نمی‌شود.

فادی السید، خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم، با تهیه گزارشی در این خصوص گفت: آیت‌الله النمر همواره تاکید داشت «من آزاده‌ام و خودم باید فردی را که بر من حکومت می‌کند، انتخاب کنم» سه سال از جنایت اعدام وی می‌گذرد، اما باقی ماندن این شهید در دل مردم همچنان پایه‌های حکومت نظام آل سعود را می‌لزراند. این شهید بزرگ با خون پاک خویش مسیر مبارزات با ظلم و سرکوبگری را تعیین کرد در حالی که این مسیر همه روزه به مردم یادآوری می‌کند که برخی‌ها هستند که با نثار جان خود، کرامت امت را همچنان حفظ می‌کنند. شهید آیت‌الله نمر باقر النمر در یکی از سخنرانی‌های خود تاکید کرد «حالتی از رعب و وحشت ایجاد کرده‌اند و نمی‌گذارند کسی نفس بکشد».

خبرنگار این شبکه افزود: اعدام شیخ نمر باقر النمر به بهانه مخالفت با اصطلاح ولایت امر سعودی صورت گرفت زیرا او با فساد رژیم مبارزه کرد و استبداد و ظلم را نپذیرفت و دیکتاتوری‌های آل خلیفه در بحرین و آل سعود در عربستان سعودی را با عبارت‌هایی آتشین محکوم کرد. وی همواره از تظاهرات اعتراض‌آمیز در عربستان سعودی حمایت و از فعالیت‌های مسالمت‌آمیز ملت بحرین در کشورشان دفاع می‌کرد؛  زیرا ملت بحرین با قساوت هر چه تمام‌تر در معرض سرکوب و کشتار قرار گرفته‌اند.

این خبرنگار در ادامه اضافه کرد: جنایت اعدام آیت‌الله نمر باقر النمر نیرنگ جهانی جامعه بین‌الملل را در برخورد با جلاد و اعدام «کلمه حق» فاش می‌کند. «کلمه حقی» که از گلوله‌های تفنگ با نفوذتر و قویتر است. این جنایت، جامعه بین‌الملل را در برابر مسئولیت‌های خود قرار داده است؛ اما جامعه بین الملل چشم خود را بر این جنایت بست و سیاست‌های دوگانه را در برابر این نوع جنایت‌ها اتخاذ کرد و ضمیر و وجدان انسانی خود را به دلار‌ها و نفت عربستان سعودی فروخت. این در حالی است که پس از جنایت وحشیانه ترور جمال خاشقجی، نویسنده منتقد سعودی، در کنسولگری عربستان در استانبول - که به علت انتقاد کم‌رنگ از شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی - صورت گرفت؛ همه کشور‌های جهان آن را محکوم کردند تا به اهداف مد نظر خود که برای همه شناخته شده است، برسند.  حتی ماشین جنگی عربستان سعودی -که مردم یمن را قتل عام می‌کند و یقینا این کشتار در صفحه تاریخ به ثبت خواهد رسید- نادیده گرفته می‌شود تا انحطاط بین‌المللی را اثبات کند و توطئه جهانی علیه ملت‌های مستضعف را نشان دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، اعدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار