معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت:با توجه به برگزاری مانور‌ها و دوره‌های آموزش آتش نشانی به شهروندان، خوشبختانه شاهد کاهش حوادث در شهر کرمان طی چند ماه اخیر بودیم.

حوادث آتش سوزی درشهر کرمان رو به کاهش استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی نیکویی با بیان اینکه احداث ایستگاه‌های جدید آتش نشانی و تجهیز آن‌ها اگر چه مورد نیاز هر شهر است، ولی مهمترین عامل در جهت گاهش حوادث، آموزش شهروندان می‌باشد، گفت:خوشبختانه با برگزاری دوره‌های اموزشی اطفای حریق و امداد و نجات شاهد آگاه سازی مردم در جهت رعایت مسائل ایمنی و کاهش حوادث ناشی از بی احتیاطی در شهر کرمان هستیم.

وی از برگزاری مانور‌های مختلف اطفای حریق و امداد و نجات با همکاری ادارات و ارگان‌های مختلف و مراکز آموزشی از ابتدای سال جاری در نقاط مختلف شهر کرمان خبر داد و گفت: خوشبختانه مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان در سال جاری بیشتر از گذشته نگاه ویژه‌ای به این امر داشته است.

وی گفت: برگزاری اینگونه مانور‌ها علاوه بر ارتقای سرعت عمل وآمادگی نیرو‌های آتش نشانی و نیرو‌های سازمان‌های امدادی و تمرین عملی آن‌ها، نقش موثری در افزایش تاب آوری مردم در حوادث، ارتقای فرهنگ ایمنی در جهت کاهش خسارات ناشی از حوادث، آشنایی مردم با نحوه صحیح پناه گیری، خروج اضطراری در مواقع بحران، چگونگی استفاده از خاموش کننده‌های دستی در زمان حریق و توجه جدی‌تر به نکات ایمنی درجهت عدم وقوع حوادث دارد.

نیکویی با بیان اینکه آموزش مسائل ایمنی و آتش نشانی توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان هر ساله در مقاطع مختلف سنی و مراکز متعدد برگزار می‌شود، افزود: خوشبختانه آگاه سازی مردم در این خصوص توانسته آمار حوادث شهر کرمان را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه بازدید ایمنی توسط این سازمان از مراکز و واحد‌های مسکونی انجام می‌شود، از مردم خواست در صورت وجود هر گونه مسائل مشکوک در این خصوص بخصوص وضعیت دودکش‌ها، حتما با کارشناسان این سازمان تماس و درخواست بازدید ایمنی داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان با امید به اینکه در اینده‌ای نه چندان دور شاهد شهری با کمترین حواث آتش سوزی باشیم، از شهروندان خواست به مسائل ایمنی و آتش نشانی توجه جدی داشته باشند و در صورت امکان در دوره‌های آموزش سازمان آتش نشانی شرکت کنند.

انتهای پیام/ح

کاهش حوادث آتش سوزی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار