با حضور رییس کل دادگستری استان کرمان، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان کرمان، از ۴۲ قاضی نمونه و برتر تجلیل شد.

تجلیل از ۴۲ قاضی برجسته در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یدالله موحد گفت: ۳۴۵ قاضی در استان کرمان مشغول به فعالیت هستد که قریب به اتفاق آن‌ها فرهیخته و برجسته هستند و صادقانه به مردم خدمت می‌کنند.

وی افزود:بنا به فرموده مقام معظم رهبری و سیاست‌های قوه قضائیه از قضات برجسته، خدوم و پرتلاش که تصمیمات شجاعانه‌ای اتخاذ می‌کنند، تقدیر شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: به منظور انتخاب این قضات ستادی در دادگستری استان کرمان تشکیل شد و بر اساس شاخص‌های تعیین شده، در این راستا اقدام کردند.

وی افزود: سلامت کار قضائی، حسن خلق با ارباب رجوع و همکاران، صدور احکام مستدل، مستند و موجه، اقدامات قضائی موثر و نافع برای جامعه، افراد دارای شم قضائی بالا، رعایت شئونات شغلی و استفاده از فن آوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین از شاخص‌های انتخاب قضات برجسته استان کرمان بوده است.

موحد گفت: انتخاب قضات برجسته به معنای آن نیست که اگر کسی انتخاب نشده است، کار وی مناسب نبوده، اما معدل شاخص‌ها نشان می‌دهد، افراد انتخاب شده شاخص‌های لازم برای برجستگی در دستگاه قضائی را داشته اند.

موحد استاندارد سازی رفتاری و عملکردی در دستگاه قضایی را دارای اهمیت و ضروروت ویژه دانست و افزود: استاندارد سازی به معنای آن است که الگو‌های رفتاری و عملکردی داشته باشیم که بگوئیم با مردم مدارا کنید.
وی تصریح کرد: مدارای با مردم باید توجیه و تبیین شود، زیرا هر مدارایی در سیستم قضائی مثبت نیست و اگر مدارا موجب خروج از عدالت شود، نه تنها مثبت نیست، بلکه منفی خواهد بود.

رئیس شورای قضایی استان کرمان گفت: در تصمیمات قضائی نیز باید استانداردسازی شود تا آراء مستند، مستدل و دارای اتقان قضائی باشد.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان گفت: استانداردسازی رفتاری و عملکردی فواید زیادی برای دستگاه قضائی و جامعه دارد و یکی از دستاورد‌های آن این است که می‌توان قضات برجسته را به عنوان یک الگو و نمونه معرفی کرد و در کنار آن دستگاه قضائی بر اساس استاندارد‌های رفتاری، نیرو‌های کارآمد خود را برای آینده جانشین پروری می‌کند.

موحد افزود: سازمان پویا، سازمانی است که آینده نگری و جانشین پروری داشته باشد تا بتواند مسئولیت‌های آتی خود را به افراد شایسته واگذار کند.

انتهای پیام/ح

تجلیل از قضات نمونه استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار