یک دیپلمات سابق آمریکایی اعلام کرد ترکیه به عنوان متحد ناتو قصد دارد خود را بازیگری معتبر نشان دهد که دونالد ترامپ می‌تواند با آن کار کند.

مقاله اردوغان در نیویورک‌تایمز خطاب به ترامپ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره انگلیسی، یک دیپلمات سابق آمریکایی گفت مقاله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نیویورک تایمز درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه خطاب به دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود است.

اردوغان در این مقاله از تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن نیروهای نظامی آمریکا از سوریه تمجید کرد، اما گفت خروج این نیروها باید با دقت انجام بگیرد. وی همچنین گفت فقط ترکیه می‌تواند ثبات را در منطقه برقرار کند.

هیلاری مان لورت، دیپلمات سابق آمریکا در گفتگو با الجزیره انگلیسی گفت: "من فکر می‌کنم اردوغان در این مقاله دارد با دونالد ترامپ حرف می‌زند. اردوغان به این کار نیاز دارد چون جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود، اکنون به ترکیه می‌رود و ما می‌دانیم که بولتون دیدگاهی کاملا متفاوت از دیدگاه اردوغان و حتی دیدگاه ترامپ درباره ترکیه، سوریه و اسرائیل دارد. در نتیجه، من فکر می‌کنم اردوغان می خواهد از طریق گفتگوهای تلفنی، یا انتشار مطلب در نیویورک تایمز، یعنی روزنامه‌ای که دونالد ترامپ آن را می‌خواند، همچنان کانال مستقیم خود را با رئیس‌جمهور آمریکا حفظ کند. من فکر می‌کنم مخاطب اردوغان در این مقاله فقط دونالد ترامپ است."


بیشتر بخوانید: اردوغان: ترامپ با خروج از سوریه تصمیم درستی گرفت


هیلاری مان لورت همچنین تاکید کرد: "من فکر می‌کنم اردوغان با کمک گرفتن از دیدگاه‌های برخی مشاوران بسیار ماهر که با زیر و بم سیاست آمریکا آشنایی دارند، می‌کوشد ترکیه را شریکی معتبر و قابل اتکا برای آمریکا در سوریه و به طور کلی در خاورمیانه، نشان دهد. وقتی ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد واشنگتن احتمالا قصد داشت همکاری نزدیکتری با مسکو داشته باشد، اما سیاست آمریکا در برابر روسیه به سبب تحقیقات داخلی در آمریکا درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 از هم پاشیده است. ترکیه تنها بازیگر باقیمانده برای آمریکاست. ترکیه به عنوان یک متحد ناتو و یک کشور مهم تحت ریاست جمهوری اردوغان می خواهد خود را بازیگری معتبر نشان دهد که ترامپ می‌تواند با آن کار کند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار