حق دوست گفت: مدیریت تحریم در حوزه سلامت یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت در قالب طرح تحول نظام سلامت است.

جنیدی/  درصدی هزینه بیمارستان‌ها با اجرای طرح مدیریت هزینه/ نظارت بر معالجه پزشکان/ امکان تغییر اولویت‌ها در طرح تحول نظام سلامت در سال 98علی‌اکبر حق دوست معاون برنامه‌ریزی راهبردی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به طور کلی روند اصلاحات طرح تحول نظام سلامت در حال انجام است و با توجه به مسائل توسعه تغییراتی در ارائه خدمات بهداشتی درمانی با هدف مدیریت مسائل هزینه‌ها و ارتقای ثبت خدمات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تغییرات منطقی و خوبی در طرح تحول سلامت به منظور کاهش هزینه و ارتقای بهره‌وری ایجاد شده است و ممکن است اولویت‌های این طرح برای سال آینده با تغییر همراه باشد؛ بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بحث سیستم نظام ارجاع و پرونده الکترونیکی خدمات سلامت بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد.

تغییر در اولویت‌های طرح تحول برای کاهش هزینه‌ها

معاون برنامه‌ریزی راهبردی وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و فشار اقتصادی و همچنین اعمال تحریم‌ها از سوی دشمنان، برخی از اولویت‌ها در راستای مدیریت کنترل هزینه تغییر پیدا می‌کند تا  کمترین آسیب در حوزه سلامت متوجه مردم باشد.

بررسی بودجه سلامت در کمیسیون تلفیق مجلس

حق‌دوست افزود: مدیریت تحریم در حوزه سلامت یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت در قالب طرح تحول نظام سلامت است، در حال حاضر بودجه حوزه سلامت در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است که پس از نهایی شدن آن سیاست‌های وزارت بهداشت و حوزه سلامت دقیق‌تر از گذشته تعیین می‌شود.

وی در خصوص وضعیت دارو در کشور گفت: خوشبختانه تغییر خاصی در بازار دارویی کشور ایجاد نشده است و کمبود اقلام دارویی کمتر از 40 قلم است و تا به این لحظه مشکل حادی در این حوزه ایجاد نشده است.

بیماران خاص از اولویت‌های همیشگی وزارت بهداشت

معاون برنامه‌ریزی راهبردی وزارت بهداشت افزود: بیماران خاص همیشه یکی از اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت محسوب می‌شوند به همین دلیل برای سال جدید نیز تلاش می‌شود تا کمترین سختی و آسیب به این بیماران وارد شود.

حق‌دوست اضافه کرد: اگر بودجه‌ای  برای تأمین دارو و درمان بیماران خاص در ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته نشود وزارت بهداشت از بودجه سایر قسمت‌ها، منابع کافی را برای درمان بیماران خاص اختصاص می‌دهد تا این افراد با هیچ مشکلی روبرو نشوند.

وی ادامه داد: طرح مدیریت بیمارستانی در راستای کاهش هزینه‌ها مانند سابق انجام می‌شود به طوری که برخی از خدمت‌ها مانند مصرف آنتی‌بیوتیک‌های گران به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

معاون برنامه‌ریزی راهبردی وزارت بهداشت گفت: امروزه ناظران به معاینه پزشکان معالج نظارت دارند تا از هزینه‌های بی‌دلیل جلوگیری شود و خوشبختانه باید بگوییم که اینگونه اقدامات باعث شده تا ۳۵ درصد از هزینه‌های بیمارستان در سراسر کشور کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار