بازسازی بزرگترین آب انبار کشور در اسدآباد با ۸۵ درصد پیشرفت در مرحله پایانی قرار دارد.

پیشرفت ۸۵ درصدی مرمت بزرگترین آب انبار کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شایگان، مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اسدآباد گفت: آب انبار شیخ علیخان مربوط به دوره صفویه در بازار اصلی شهر قرار گرفته و شش متر در زیر زمین قرار دارد و با ۱۸ پله به آب انبار اصلی می رسد.

شایگان افزود: کار مرمت این بنای تاریخی چندین فصل است که ادامه دارد و سال آینده افتتاح می شود.

وی مخزن اصلی این آب انبار را ۲۰ متر در ۱۵ متر عنوان کرد و گفت: این آب انبار با سقف تخت یکی از بزرگترین آب انبارهای کشور محسوب می شود که در گذشته های دور آب شرب منطقه و همچنین آب مورد نیاز بخش کشاورزی را تامین می کرده است.

فرماندار اسدآباد هم به تاریخ کهن اسدآباد اشاره کرد و گفت: سه اثر تاریخی از دوران صفویه شامل آب انبار، حمام نیلوفر و مسجد جامع در بازار اصلی شهر قرار گرفته که نشان از تاریخ کهن این منطقه دارد.

حمیدوند افزود: امسال ۱۵۰ میلیون تومان برای مرمت آب انباراعتبار تخصیص داده شده است که در صورت اینکه پیمانکار تعهدی کار کند مابقی اعتبار مورد نیاز را هم از اعتبارات سال آینده تامین می کنیم.

ادامه داد : با توجه به نزدیک شدن به پایان سال اداره میراث فرهنگی و گردشگری باید با دایر نمودن نمایشگاه صنایع دستی از این مکان استفاده بهینه کند.

گفتنی است، شهرستان اسدآباد دارای ۱۵۸ آثر تاریخی و باستانی است که ۵۸ اثر آن ثبت آثار ملی شده و ۹۳ تپه باستانی هم در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/ د

بزرگترین آب انبار کشور پیشرفت 85 درصدی داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.