دولت روسیه بار دیگر اعلام کرد آنکارا در زمینه اجرای توافق سوچی در استان ادلب موفق نبوده و این مسئله موجب نگرانی مسکو و دمشق شده است.

افزایش نگرانی مسکو و دمشق درباره عملکرد ضعیف ترکیه در ادلببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اینترفکس، مسکو می‌گوید آنکارا توافق میان دو کشور (روسیه و ترکیه) درباره استان  ادلب سوریه را به صورت کامل اجرا نکرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، روز یکشنبه با بیان اینکه مفاد توافق با ترکیه درباره ادلب سوریه به صورت کامل اجرا نشده است، تأکید کرد این مسئله موجب افزایش نگرانی مسکو و دمشق شده است.

استان ادلب تنها استان باقی‌مانده در سوریه است که گروه‌های تروریستی همچنان در آنجا فعال هستند و تحت کنترل نیرو‌های دولتی سوریه قرار ندارد. 

روسای جمهور ترکیه و روسیه، پس از نشست تهران و با هماهنگی سوریه و ایران به منظور کاهش تلفات غیرنظامیان در عملیات آزادسازی ادلب و ارسال کمک‌های بشردوستانه، ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ در شهر سوچی توافق کردند که تا ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸ یک منطقه کاهش تنش را در استان ادلب ایجاد کنند.

نیرو‌های روسیه و ترکیه مسئول ایجاد این منطقه کاهش تنش هستند و آنکارا تعهد داده است گروه‌های مسلح و سلاح‌های سنگین را از این منطقه خارج کند، اما بنابر گفته مقامات روسیه تحولات میدانی نشان می‌دهد آنکارا در این زمینه موفق نبوده است.

هفته گذشته نیز سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد گروه‌های تروریستی در حال حاضر در ۷۰ درصد منطقه کاهش تنش ادلب فعالیت و عملیات دارند. به گفته لاوروف، گروه تروریستی جبهه‌النصره که هم اکنون تحت عنوان «هیئت تحریرالشام» فعالیت می‌کند، در منطقه حضور دارد و توافق‌ها درباره منطقه کاهش تنش را نقض می‌کند.

انتهای پیام/

روسیه در خصوص پایبند نبودن ترکیه به توافقات خود هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار