مدیرعامل شرکت بهره برداری و نفت و گاز گچساران گفت: ۳۰ هزار فعالیت پس از پیروزی انقلاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این شرکت انجام شده است.

30 هزار فعالیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت انجام شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره برداری و نفت و گاز گچساران گفت: عمده قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت از خارج کشور تامین می‌شد که با آغاز تحریم‌ها متخصصان داخلی با توان داخلی کار قطعه سازی را شروع کردند.

وی ابراز داشت: تعمیر قطعات مورد نیاز شرکت نفت و گاز گچساران بیشترین تعداد این فعالیت‌ها را تشکیل می‌دهد.

صیدالی با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان بیان کرد: خودکفایی در ساخت و تعمیر قطعات مورد نیاز صنعت نفت گامی بلند به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی ملی است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و نفت و گاز گچساران تصریح کرد: تاکنون چهار هزار قطعه مورد نیاز این صنعت از سوی متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

صیدالی افزود: این قطعات از سوی شرکت‌های داخلی و کارگاه مرکزی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران طراحی و ساخته شده است.

وی بیان کرد: روزانه بیش از ۱۰ قطعه مورد نیاز این صنعت از سوی متخصصان این شرکت طراحی و ساخته می‌شود.

وی اظهار داشت: وابستگی صنعت نفت به قطعات مورد نیاز در خارج از کشور به کمترین میزان خود رسیده بطوری که در سال گذشته بیش از یکهزار و ۷۰۰ قطعه در این شرکت تولید شد.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد از قطعات این صنعت در داخل کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و نفت و گاز گچساران گفت: این کالا‌ها شامل هفت دستگاه خودرو اطفاء حریق، یک دستگاه چاه پیما، مخازن تحت فشار، انواع روغن و مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت نفت، دستگا‌های سرد کننده و کولر، فیلتر‌های صنعتی، انواع پمپ و ماشین آلات فرایندی و قطعات کمپرسور‌ها و نشت بند‌ها و یاتاقان و بیرینگ و لاستیک خودرو‌های سبک و سنگین است.

صیدالی گفت: پیچیده‌ترین قطعاتی که در تجهیزات و ماشین آلات دوار قرار می‌گیرند در داخل کشور ساخته می‌شوند و به طور حتم هیچ قطعه‌ای نیست که ما نتوانیم آن را بسازیم.

صیدالی ادامه داد: این شرکت برای ایجاد اشتغالزایی تمام تلاش خود را برای حمایت سازندگان داخلی انجام خواهد داد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ نفتی در کشور است که ۲۰ درصد نفت کشور را تولید می‌کند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران است.

این شرکت با بهره گیری و توانمندی از ۱۰ واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، ۲ کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، ۱۱ ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گازمایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، ۶ واحد آبرسان، حدود ۱۱۰ تفکیک گر سرچاهی و بوستری، ۳ ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ دارد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هفت هزار نفر نیروی انسانی دارد.

منطقه نفتخیز گچساران نخستین بار در فاصله سال‌های ۱۳۰۲ و ۱۳۰۳ هجری شمسی، توسط کنسرسیوم دارسی مورد مطالعه قرار گرفت.
استخراج نفت از میدان گچساران در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی از چاه شماره ۱۳ این شهرستان آغاز شد.

برنامه‌های حفاری تا پیش از ملی شدن صنعت نفت ادامه یافت و در این مدت به ۱۶ حلقه چاه نفت تولیدی و ظرفیت تولید ۶۰ هزار بشکه در روز نفت خام، افزایش یافت.

پس از ملی شدن صنعت نفت، شرکت اکتشاف و تولید نفت ایران در سال‌های ۱۳۳۵ و ۱۳۳۶ عملیات حفاری را بار دیگر در این منطقه آغاز کرد.
این برنامه تا سال ۱۳۴۵ ادامه داشت و تعداد چاه‌های حفاری شده به ۴۶ حلقه افزایش یافت.

صنعت نفت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وابسته به بیگانگان بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرزندان متخصص این سرزمین خود اداره این صنعت بزرگ را بر عهده گرفتند.

انتهای پیام/غ

خودکفایی شرکت نفت گچساران

برچسب ها: صنعت ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.