استاندار خراسان رضوی گفت: استفاده از ظرفیت مردم و توان بخش غیر دولتی تنها راه نجات کشوراست که توسعه اقتصادی را به دنبال دارد.

مشارکت عمومی مردم با دستگاه‌های دولتی تنها راه توسعه کشور است به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از پروژه‌های گازرسانی خراسان رضوی که با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز کشور برگزار شد با بیان اینکه امروز بزرگترین چالش انقلاب اسلامی حوزه اقتصاد است و دشمن هم به این موضوع واقف است گفت : انقلاب اسلامی طی این ۴۰ سال گذشته خدمت زیربنایی گسترده‌ای را انجام داده چنانکه ماموریت همه دولت توسعه زیرساخت‌ها بوده است و در این حوزه موفق هم عمل کرده چنانکه امروز کمتر روستایی را می‌توان یافت که از نعمت آب و برق و گاز و نیز جاده بهره‌مند نباشد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال جوانان و در کنار آن ارتقا معیشت خانوار‌ها بویژه در روستا‌ها باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد افزود: در این راستا باید دولت را کوچک کرده وسبک اداره کشور را در آغاز دهه پنجم انقلاب تغییر دهیم و فرصت حضور و بروز بخش خصوصی و مردمی را در عرصه اقتصاد و اداره کشوربیشتر فراهم کنیم تا موجبات بزرگی مردم و رفاه و معیشت آن‌ها فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه همه روستا‌های ما دارای فرصت اقتصادی هستند که باید از این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها برای توسعه آن‌ها استفاده شود تصریح کرد: در این راستا الگوی طرح مثلث توسعه اقتصادی را که پیش از این در سطح کرمان اجرایی شده و نتیجه مطلوبی هم در بر داشته را امروز با ایجاد ۱۲ منطقه اقتصادی در سطح خراسان رضوی اجرایی و پیاده سازی می‌کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی تحقق عدالت اجتماعی و ارتقا اخلاق است اظهار داشت : اگر مردم از نظر اقتصادی توانمند و دارای بنیه اقتصادی قوی شوند و از ظرفیت‌های موجود جامعه به طور مساوی بهره‌مند گردند در واقع هم عدالت محقق شده و هم اخلاق ارتقا می‌یابد.

وی در ادامه در مراسمی که در روستای نسر تربت حیدریه به منظور بهره برداری و کلنگ زنی از ۵۴۰ میلیارد تومان پروژه‌های گازرسانی برگزار شد افزود: با توجه به اینکه روستای نسر تربت حیدریه دارای ظرفیت و جمعیت قابل توجه است به زودی معین اقتصادی برای آن تعیین و تفاهمنامه مربوط به توسعه اقتصادی این منطقه امضا می‌شود.

بهروز بنیادی نماینده مردم شهرستان کاشمر، خلیل آباد، بردسکن در این مراسم نیز گفت: با توجه به اینکه برنامه توسعه‌ای استاندار خراسان رضوی برای تبدیل استان به الگویی برای توسعه و مدیریت در کشورنیاز است تمامی اختیارات در این حوزه به وی واگذار شود.

وی افزود: در این راستا موضوع را به صورت ویژه از تهران پیگیری می‌کنیم تا دست استاندار در تصمیم گیری برای مباحث استانی تا حد امکان باز باشد تا روند کار سرعت گرفته و تسهیل شود.

انتهای پیام// ز. م



هدف انقلاب اسلامی تحقق عدالت اجتماعی و ارتقا اخلاق است

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.