مدیر کل جهاد کشاورزی استان مرکزی در خمین گفت: میزان تخفیف و بخشودگی تسهیلات وام کشاورزی با کارگروه شهرستانهاست.

میزان تخفیف و بخشودگی تسهیلات وام کشاورزی با کارگروه شهرستانهاستبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،آنجفی مدیر کل جهاد کشاورزی استان مرکزی در خمین در نشست بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان خمین بر اساس مصوبه کارگروه هر شهرستان کشاورزان واجد شرایط می‌توانند از مزایای پیش بینی شده در تخفیف و بخشودگی تسهیلات بهره‌مند شوند.

آنجفی افزود:سهم ابلاغی این استان مرکزی از بند (خ) ماده «۳۳» قانون برنامه ششم توسعه برای جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی کشاورزان ۴۶۰ میلیارد ریال است که کفاف این سطح از زیان را نمی‌دهد.

وی در خصوص مشکلات مرغداران هم گفت: شرکت پشتیبانی دام استان مرکزی ۴۰ هزار تن نهاده مرغ ذخیره دارد اما، مجوز توزیع ندارد ضمن اینکه این استان معین است و سه استان دیگر را پشتیبانی می‌کند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: تولید کننده باید به قیمت واقعی تمام شده محصول عرضه کند و مصرف کننده هم باید به قیمت واقعی محصول بخرد، اما اکنون به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و از طرف دیگر افزایش قیمت نهاده‌ها این امر امکان پذیر نیست.

خشکسالی و مشکل معیشت کشاورزان شهرستان خمین

رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: خمین منطقه‌ای کشاورزی است که عمده تولید و اشتغال آن در این حوزه است، اما در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی و کاهش نزولات جوی معیشت کشاورزان با تنگنا‌هایی مواجه شده است.

رضایی افزود: پایین بودن نرخ تضمینی محصولات، قیمت بالای نهاده‌های دامی، کمبود آب، پرداخت نشدن تسهیلات در بخش دامداری و کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی این خطه است.

طهرانی فرماندار خمین هم در این جلسه گفت: با افزایش بارندگی در سال زراعی جاری و افزایش دیم کاری به کود شیمیایی بیشتری نیاز است که اکنون کشاورزان با کمبود کود شیمیایی در کشت پاییزه مواجه هستند.

در این نشست کشاورزان و مرغداران قیمت بالای نهاده‌های مرغداری، امهال تسهیلات، کمبود کود شیمیایی، کاهش نقدینگی و سرمایه در گردش را از مهمترین مشکلات بیان کردند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.