سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر از آزاد سازی سواحل غرب استان منطقه نوشهر تا پایان تابستان ۹۷ خبر داد.

آزاد سازی زمین‌های ساحلی مازندران تا پایان تابستان ۹۷به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  عبدالرضا سنگاری سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت: بیش از ۹۰ درصد سواحل غرب مازندران تاکنون آزاد شده است و تا آخر تابستان سال آینده تمام زمین‌های ساحلی آزاد می‌شود.

وی افزود: با آزادسازی سواحل زمینه اجرای طرح‌های اشتغالزایی مختلفی در سواحل غرب استان فراهم می‌شود.

سنگاری با بیان اینکه پارسال ۲۴ فقره رفع تصرف و اجرای احکام قضایی به مساحت ۲۵ هکتار انجام شد، گفت: امسال این مقدار به ۲۴ فقره و ۱۳ هکتار رسیده است.

قربانعلی حدادی معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر نیز گفت: در غرب مازندران ۱۴۵ کیلومتر ساحل وجود دارد که بر طبق قانون اراضی مستحدَث و ساحلی، متولی آن سازمان جنگل‌ها و ادارات منابع طبیعی است.

وی افزود: این امر نافی مسؤولیت دیگر نهاد‌ها نظیر سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان بنادر و دریانوردی نیست و آن‌ها نیز در حدود وظایف و اختیارات قانونی، در حفظ اراضی ساحلی مشارکت دارند.

حدادی با تأکیدبر ادامه طرح‌های آبخیزداری در سال ۱۳۹۸  گفت:به دلیل کمبود اعتبار نمی‌توانیم این طرح را در همه‌ مکان ها پوشش دهیم و باید مناطق مهم‌تر را در اولویت قرار دهیم.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت: ۴۹ هکتار از سواحل غرب مازندران آزاد شده است.


انتهای پیام/آ

زمین‌های ساحلی غرب مازندران  آزاد سازی  می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار