مایک پمپئو از ۲۸ اسفند ماه به مدت پنج روز به لبنان، سرزمین‌های اشغالی و کویت سفر می‌کند.

سفر وزیر خارجه آمریکا به لبنان، کویت و سرزمین‌های اشغالیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رابرت پالادینو، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور از 28 اسفند ماه به مدت پنج روز به لبنان، سرزمین های اشغالی و کویت سفر می‌کند.

بر این اساس، پالادینو امروز جمعه با اعلام این خبر افزود: پمپئو در بیروت با وزیر خارجه و مقامات این کشور دیدار و درباره مشکلات سیاسی، امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه تبادل نظر می کند.

وی ادامه داد: در این سفر، وزیر خارجه آمریکا از مردم و نهادهای مشروع دولت لبنان حمایت خواهد کرد.

جدا کردن بخش هایی از دولت لبنان به عنوان مشروع و نامشروع در ادامه سیاست های خصمانه کاخ سفید علیه جبهه مقاومت است که با رای مردمی و بر اساس فرایندی که سایر اعضای دولت لبنان انتخاب شده اند، به کابینه راه یافته اند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سفر پمپئو به سرزمین های اشغالی هم اشاره کرد و گفت دو طرف درباره مسائل بحران منطقه ای از جمله آنچه که 'مقابله با نفوذ بدخواهانه رژیم ایران' و 'تعهد همیشگی آمریکا برای امنیت اسرائیل' نامید، بحث خواهند کرد.

پالادینو در حالی اعلام کرد که پمپئو درباره تعهد مقامات دولت ترامپ به رصد و مبارزه با یهودی ستیزی با مقامات صهیونیست صحبت خواهد کرد که مقامات این کشور حاضر نشدند درباره حمله تروریستی به مسلمانان نیوزلند حتی از واژه مسلمان و اسلام استفاده کنند و این گونه تفکر اسلام ستیزی خود را نشان دادند.

وی ادامه داد وزیر خارجه آمریکا در قدس با مقامات صهیونیست، یونان و قبرس درباره مسائل مهم انرژی و امنیتی در منطقه مدیترانه شرقی گفتگو می کند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفر پمپئو به کویت هم اظهار کرد: در شهر کویت وزیر خارجه هدایت هیات دیپلماتیک برای شرکت در سومین نشست گفتگوهای راهبردی آمریکا-کویت را برعهده خواهد داشت.

پالادینو ادامه داد: این گفتگو بر بسیاری از زمینه های همکاری های رو به رشد ایالات متحده-کویت همچون مسائل دفاعی، مبارزه با تروریسم، امنیت سایبری، ارتباطات تجاری، سرمایه گذاری و آموزش و پرورش تمرکز خواهد کرد.

وی به دیدار پمپئو با مقامات کویت هم اشاره کرد و گفت: در این دیدارها او درباره مسائل مهم منطقه ای همچون یمن و سوریه و همچنین حرکت به سوی اتحاد راهبردی خاورمیانه و نیاز به اتحاد شورای همکاری خلیج فارس برای مواجهه با مشکلات منطقه و پیشبرد رفاه، امنیت و ثبات گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
مردم با بصیرت و فهیم لبنان, کویت و فلسطین باید از سفر پمپؤ وزیر خارجه امریکا جلوگیری کنند. که باعث تمام مشکلات خود و منطقه شان همین امریکایی ها هستند. امریکایی ها زمانی به این کشور ها سفر می کنند که برای رسیدن به اهداف خود دچار مشکلاتی باشند و برای رسیدن به اهداف خود با هر ترفندی کشور هدف را همسوی اهداف خود در ان راستا به پیش می برند. جز چپاول ثروت وفقر و تفرقه برای انها چیز دیگری برای انها به ارمغان نخواهند گذاشت.
آخرین اخبار