در نظافت خانه باید به نکات ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف آب دقت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ هاشمی‌مقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبینکات ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف آب گفت  : موضوع کم‌آبی سال‌هاست که به مهم‌ترین معضل استان، کشور و یکی از دغدغه‌های اصلی مردم جهان تبدیل شده است.

وی افزود: قطعا صرفه جویی در مصرف این مایع حیاتی که زندگی همه ما به آن وابسته است باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن نوروز و انجام سنت زیبای خانه تکانی، میانگین مصرف آب در حوزه خانگی افزایش می‌یابد که این امر، لزوم و اهمیت الگوی مصرف بهینه آب و پیشگیری از هدر رفت این عنصر ارزشمند را بالا می‌برد.

هاشمی‌مقدم توجه به راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب را ضروری دانست و از شهروندن خواست از مصرف بی‌رویه و غیراصولی آب اجتناب کنند.

وی  با بیان این‌که بهتر است برای شستشوی فرش از قالیشویی و شستشوی خودرو از کارواش استفاده شود اظهار کرد: در این خصوص فرش‌ها و خودروها با ترکیب آب و هوا شستشو می‌شوند که در صرفه‌جویی آب مؤثر هستند.

هاشمی مقدم  از دیگر روش‌های ساده برای جلوگیری از هدر رفتن آب را استفاده از ظرفیت کامل ماشین لباسشویی، کاشت گیاهان کم‌آب و استفاده از جارو برای نظافت حیاط به جای استفاده از آب دانست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی بیان کرد: بدیهی است با تغییر برخی از روش‌های نادرست مصرف آب و با استفاده از ابزارهای کاهنده می‌توان در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

انتهای پیام / ط آ

منبع :دانا

 نکات ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف آب  رعایت شود

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.