مقامات پلیس کرواسی روز شنبه گفتند: برنتون تارانت، عامل حمله مرگبار به ۲ مسجد در نیوزیلند، در سال‌های گذشته به کرواسی سفر کرده بود.

عامل تروریستی حمله به ۲ مسجد در نیوزیلند به کرواسی سفر کرده بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات پلیس کرواسی روز شنبه اعلام کردند برنتون تارانت، راستگرای افراطی استرالیایی و عامل حمله تروریستی مرگبار به ۲ مسجد در نیوزیلند، در سال‌های گذشته به کرواسی سفر کرده بود.

خبرگزاری ملی کرواسی، هینا، به نقل از سخنگوی پلیس این کشور اعلام کرد: پلیس درباره رفت و آمد‌های این شخص در دسامبر ۲۰۱۶ (آذر ۱۳۹۵) و ژانویه ۲۰۱۷ (دی ۱۳۹۵) اطلاعاتی در اختیار دارد.

برنتون تارانت از زاگرب، پایتخت کرواسی و بسیاری از شهر‌های این کشور در ساحل دریای آدریاتیک از جمله زادار، شیبنیک و دوبروونیک دیدن کرده بود.

آندری پلنکوویچ، نخست وزیر کرواسی، طی سخنانی در تلویزیون ملی این کشور اعلام کرد: مقامات کرواسی برای مشخص کردن دلایل سفر وی به کرواسی تلاش می‌کنند. این شخص تا دیروز در کانون توجه ما قرار نداشت.

مقامات بلغارستان نیز روز جمعه اعلام کردند در خصوص انگیزه‌های سفر این افراط گرای استرالیایی در سال ۲۰۱۸ به بلغارستان تحقیق می‌کنند.

مقامات بلغارستان اطلاعاتی درباره سفر برنتون تارانت در سال ۲۰۱۶ به منطقه به ویژه صربستان، مونته‌نگرو و بوسنی هرزگووین به کشور‌های همسایه ارائه کرده بودند. مقامات این کشور‌ها تا این لحظه این خبر را تایید نکرده اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، این افراط گرای استرالیایی در مسیر خود برای حمله به دو مسجد در کرایست چرچ در نیوزیلند یک ترانه ملی گرای صرب گوش می‌داد و روی خشاب‌های سلاح‌های خود نام رهبران تاریخی صرب را با حروف سیریلیک نوشته بود که این امر هیاهویی را در منطقه موجب شده است و تعداد زیادی از شخصیت‌ها و رسانه‌ها معتقدند «ایدئولوژی ملی گرای صرب» الهام بخش برنتون تارانت بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار