رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر با «سازمان تروریستی-صهیونیستی» خواندن اسرائیل گفت که این رژیم مانند هیولایی است که صلح و آرامش را از منطقه گرفته است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، بعدازظهر امروز (شنبه)، این اظهارات (رژیم صهیونیستی مانند هیولایی است که صلح و آرامش را از منطقه گرفته است) را در گفت‌وگو با رسانه‌ها در هواپیما هنگام بازگشت از آلبانی و صربستان بیان کرده است.

بر اساس گزارش شبکه «تی‌آرتی»، اردوغان گفت: «ما به وسیله سازمان اطلاعاتمان، هر گونه اقدام آنی اسرائیل یا اقداماتی را که ممکن است علیه ترکیه انجام دهد، تحت کنترل داریم.»

رئیس‌جمهور ترکیه اضافه کرد: «اسرائیل تنها ثبات فلسطین و لبنان را هدف نگرفته، بلکه در تلاش است تا حملاتش، دیگر مناطق اطراف را نیز تحت تاثیر قرار دهد.»

رجب طیب اردوغان ادامه داد: «محال است این امور را نادیده بگیریم. ما از این مسائل آگاه هستیم و دست روی دست نخواهیم گذاشت.»

اردوغان همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «در برابر دیدگان همه در غزه نسل کشی رخ داده و این اقدام لکه ننگی در تاریخ بشریت خواهد ماند. همه آنانی که امروز در کنار سازمان تروریستی صهیونیستی موسوم به اسرائیل ایستاده‌اند، این لکه ننگ نسل‌ها همراه آنان خواهد بود.»

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: «ما صدای مادرانی که کودکانشان را از دست داده‌اند، می‌شنویم؛ اما اسرائیل صهیونیست توجهی ندارد و به نسل‌کشی ادامه می‌دهد.»

رجب طیب اردوغان اضافه کرد: «در کشور ما به صورت چشمگیری مردم از نوع رفتار تروریست دولتی آگاه شده‌اند و ما هر آنچه لازم است، انجام خواهیم داد تا این مسئله دائمی شود. لازم است این فهم در کشور‌های غربی نیز شکل بگیرد.»

اردوغان افزود: «هر آنچه بر اساس قانون و دیپلماسی برای بازخواست اسرائیل به دلیل نسل‌کشی لازم باشد، انجام خواهیم داد.»

او در پایان گفت: «رویای نتانیاهو و باندش به کابوس تبدیل خواهد شد و فلسطین و لبنان آزاد خواهند شد. اسرائیل با مقاومت مشروع و شرافتمندانه مردانی دلیر مواجه است که از میهنشان دفاع می‌کنند. اسرائیل یک هیولاست که صلح و آرامش را می‌کشد و باید انسانیت در برابرش بایستد. اسرائیل بزرگترین تهدید واقعی برای صلح منطقه و جهان است.»

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار