رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: رگبار باران و رعدو برق در مازندران از امشب آغاز می‌شود و شهروندان و کشاورزان احتیاط کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بسطامی رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه ناپایدار جوی در استان، گفت: از عصر امروز رگبار باران و رعدو برق، وزش باد با کاهش دمای ۵ درجه‌ای در استان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی صبح دوشنبه از استان خارج می‌شود، افزود حجم آب رودخانه‏های تلار، تجن و نکارود افزایش خواهد یافت.
 
بسطامی گفت: ساکنان، دامداران و کشاورزان حاشیه این رودخانه‌ها مراقب باشند و با عمال تمهیداتی از خسارت‌های احتمالی این آبگرفتگی جلوگیری کنند.
 
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه دریا از بعد از ظهر امروز تا یکشنبه مواج شد، افزود: هرگونه فعالیت صید و صیادی در دریای خزر دراین مدت ممنوع است.
 

مدیریت بحران مازندران همچنان در آماده باش

 
احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز به همه نیرو‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی آمادگی لازم جهت هر گونه عملیات امدادونجات و خدمات رسانی داشته باشند.
 
وی افزود: به دلیل بالاآمدن سطح رودخانه و خطر جاری شدن سیلاب در این مناطق از هرگونه تردد و اسکان در حاشیه  رودخانه ها شهروندان ، مسافر خودداری کنند.
 

هشدار دامپزشکی مازندران به دامداران مناطق در خطر سیلاب 

 
سید حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران نیز به دامداران در معرض خطر سیلاب هشدار داد و بر ایجاد سیل بند در اطراف دامداری به منظور جلوگیری از ورود آب به واحد دامداری‌ها استان تاکید کرد.
 
وی افزود: واحد‌های دامداری غیرفعال در مناطق امن‌تر جهت تخلیه اضطراری و انتقال دام در واحد‌های سیل زده شناسایی شود.
رضوانی گفت: دامداران علوفه مورد نیاز دام را در قسمت‌هایی از دامداری که احتمال نفوذ آب ندارد نگهداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: با توجه به احتمال افزایش شیوع بیماری‌های دامی متعاقب تغییرات آب و هوایی و کمبود مواد غذایی مناسب با اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌های دامی جهت مایه کوبی دام‌ها بر علیه بیماری‌های مختلف همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/آ

 
برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار