فرماندار قوچان گفت :هدف از ایجاد ستاد ساماندهی جوانان استفاده از پتانسیل آنها در دستگاهها و حوزه های مختلف شهرستان است.

تشکیل ستاد ساماندهی جوانان قوچان در تمامی دستگاه هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رجائی نیا فرماندار قوچان در جلسه ساماندهی جوانان قوچان  گفت:باید به جوانان که بخش مهم و جمعیت زیادی از جامعه را در بر می گیرند توجه بیشتری شود و نباید صرفا به جوانان به عنوان افرادی خام و ناپخته نگاه کرد، زیرا جوانان افرادی هستند خلاق، نوآور و با پتانسیلهای نهفته و انرژی های فراوان که می توان به صورت هدفمند در بخشها و حوزه های مختلف از آنها استفاده کرد.

وی باتاکید بر این مطلب که باید مشکلات و آسیبهای جوانان توسط دستگاههای اجرایی شناسایی و نیازهای آنان مورد توجه قرار گیرد افزود: اگر قرار است برای جوانان کاری انجام دهیم باید از خود جوانان استفاده کنیم، باید روحیه و شرایط شان رادرک کنیم و از تمام توان آنها در حوزه های مختلف استفاده و برنامه ریزی کنیم.

فرماندار قوچان با اشاره به این مطلب که یکی از مجموعه هایی که در امر استفاده از جوانان بسیار فعال و خوب عمل کرده است مجموعه هلال احمر است تصریح کرد: نتیجه این اعتماد فعالیت های بسیار خوب این مجموعه در سطح کشور، استان و شهرستان است که می توان روحیه تلاش، کوشش و پشتکار را در نیروهای این مجموعه به خوبی درک کرد.

رجائی نیا ادامه داد: همه اعضای ستاد باید افرادی را خارج از مجموعه و سیستم اداری خود به عنوان مشاورین جوان و با تخصص و مرتبط با موضوع کاریشان انتخاب کنند تا از نظرات و پیشنهادات مشاوره ای آنان درحوزه های مختلف تصمیماتی،درسطح شهرستان استفاده کنیم.

وی با بیان این مطلب که ما وظیفه بستر سازی اشتغال را بر عهده داریم اظهار داشت: یک تفکر غلط در جامعه ایجاد شده است که امروزه جوانان ما انتظار میز و صندلی دارند.باید این فرهنگ را تصحیح کنیم.ما بستر ساز اشتغال هستیم و باید با ساختار و راهنمایی درست ،پتانسیل و ظرفیت جوانان را به سمت و سوی واقعی خود سوق دهیم.

فرماندار قوچان بر ارائه برنامه ای مدون جهت اوقات فراغت تابستانی تاکید و گفت: تابستان فرصت مناسبی است برای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و باید از هم اکنون برای اوقات فراغت تابستانی برنامه ریزی های لازم انجام شود تا جوان و نوجوان ما تا قبل از آغاز تابستان برای خود برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

انتهای پیام//ح.خ


استفاده از پتانسیل های نهفته جوانان قوچان در بخش های مختلف

برچسب ها: جوانان ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.