برگزاری نمایشگاه جشنواره استانی اوریگامی دانش آموزی در فریدونکنار

نخستین جشنواره استانی اوریگامی ویژه دانش آموزان پایه‌های دهم و یازدهم مقطع دوم متوسطه با مشارکت حدود ۱۵ هزار نفر در فریدونکنار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسفندیار نظری معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: نخستین جشنواره استانی اوریگامی ویژه دانش آموزان پایه‌های دهم و یازدهم مقطع دوم متوسطه با مشارکت حدود ۱۵ هزار نفر در دبیرستان دخترانه شاهد الغدیر فریدونکنار آغاز به کار کرد.
 
وی افزود: اوریگامی اصطلاحی ژاپنی و به معنای تا کردن کاغذ و استفاده از صنعت کاغذ در ریاضى و موارد کاربردی همچون زلزله، سیل و صنایع فضایی است.
 
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: در اوریگامی با کمترین مصارف و هزینه و بیشترین خلاقیت و ابتکار دانش آموزان به اشکال هندسی با محوریت ریاضی می‌رسیم که کاربرد‌های مهمی در صنعت امروز جهان دارد.
 
نظری با اشاره به اینکه مازندران مبتکر این جشنواره در کشور است، افزود: ۱۰۰ اثر منتخب در جشنواره به معرض نمایش درآمد.
 
وی گفت: در راستای هدایت تحصیلی که پارسال فقط ۹ درصد دانش آموزان در رشته‌های ریاضی ادامه تحصیل دادند، امسال بعد از این جشنواره در پژوهش سرا‌ها نیز این اقدامات تقویت می‌شود تا روحیه پرسش گری دانش آموزان تقویت و هدایت تحصیلی به سمت ریاضی و فیزیک محقق شود.
 

اُریگامی یا هنر کاغذ و تا یکی از کاردستی‌های محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.

هدف این هنر آفریدن طرح‌های جالب از کاغذ با کمک تا‌های هندسی است. معنای لغوی این واژه در زبان ژاپنی «تا کردن کاغذ» است و تمام مدل‌های کاغذ و تا را دربردارد، حتی آن‌هایی که ژاپنی نیستند. اریگامی فقط از تعداد کمی از تا‌های گوناگون استفاده می‌کند، ولی همین تا‌ها می‌توانند به روش‌های گوناگونی ترکیب شوند تا طرح‌های متفاوتی ایجاد کنند.

به‌طور کلی، این طرح‌ها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود، که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ ادامه می‌یابد.

اریگامی روش ارائهٔ اشکال است، که عمدتاً با خم کردن مادهٔ مورد استفاده کاغذ حاصل می‌شود.



انتهای پیام/آ



برپایی نمایشگاه اوریگامی دانش آموزی مازندران در فریدونکنار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار