۱۶۵ هکتار از اراضی ملی حاشیه رودخانه زاینده رود در استان چهارمحال و بختیاری آزادسازی شد.

آزادسازی 165 هکتار از اراضی ملی حاشیه رودخانه زاینده رودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، از آزادسازی ۱۶۵ هکتار از اراضی ملی حاشیه رودخانه زاینده رود در این استان خبر داد.

وی گفت: این آزادسازی در راستای اجرای ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب صورت گرفت.

وی افزود: پس از طرح موضوع مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر رودخانه زاینده رود در شورای حفظ حقوق بیت المال، و شناسایی قریب به یک‎هزار مورد تصرف غیرقانونی از قبیل ویلاسازی، دیوارکشی و فنس کشی، و ارسال اخطار‌یه‎های متعدد به متصرفان، تخریب و قلع و قمع ویلا‌ها و سازه‌های غیر مجاز با دستور مقامات قضایی آغاز شد.

بهرامی ادامه داد: این تصرفات و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در ۶۵ کیلومتر از طول رودخانه زاینده رود در حوزه استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد که تاکنون ۹۰۰ مورد آن تخریب شده است.

وی گفت: با توجه به ضرورت اجرای قانون، تسهیل دسترسی مردم به حاشیه رودخانه، امکان امداد و نجات و نظارت بر امور رودخانه، بهره مندی از نعمت‌های خدادادی، ایمن سازی مسیر عبور سیلاب و حفظ کمیت و کیفیت منابع آبی، اجرای این طرح تا آزاد سازی کامل حریم رودخانه زاینده رود ادامه خواهد داشت.

زاینده‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران حدود ۲۰۰ کیلومتر به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد.

انتهای پیام/ش

مقابله با زمین خواری و تصرف در اراضی ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار