رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت:مردم استان در یک سال گذشته ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، جوینده، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در همایش رؤسا و اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در زیرکوه با بیان این مطلب گفت: این کمک‌ها در طرح‌های مختلف بازسازی عتبات عالیات هزینه شده که تأمین ۱۰۰ هزار مترمربع سنگ برای صحن حضرت فاطمه (س) در نجف اشرف از جمله آن است.


وی با اشاره به کمک‌های خوب مردم خراسان جنوبی به سیل زدگان کشور افزود: استقرار موکب پخت نان فردوس در پل دختر، پخت ۱۲۰ هزار قرص نان در شهرستان‌های زیرکوه، طبس، بشرویه، سرایان و قاین و ارسال ۳۵ تن آرد، ۵ تن برنج، ۳ تن و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ، ۲۰ تن آب معدنی، لوازم بهداشتی، پوشاک و لوازم منزل از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به مناطق سیل زده لرستان، خوزستان و سیستان بلوچستان، گوشه‌ای از کمک‌های مردم به سیل زدگان از طریق ستاد‌های بازسازی عتبات عالیات شهرستان‌ها و استان است.


حجه الاسلام دلدار، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیز رسالت این ستاد را آشنا کردن هر چه بیشتر مردم با اهل بیت علیهم السلام و اهمیت پاسداری و بازسازی حرم‌های مطهرشان عنوان کرد و گفت: اهداف فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات بالاتر از ساخت وساز‌های ظاهری آن است چرا که برای نمونه کارگاه‌های قالی بافی این ستاد هم اکنون علاوه بر بافت قالی به کارگاه‌های مهم فرهنگی تبدیل شده است.


عربشاهی فرماندار زیرکوه هم با اشاره به کمک‌های خوب مردم این شهرستان برای بازسازی عتبات عالیات، گسترش روابط دوستانه، سیاسی، اقتصادی، علمی و دیپلماتیک بین کشور‌های همسایه را از دیگر ابعاد دارای اهمیت فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد.


حجت الاسلام مرتضائی نیا امام جمعه زیرکوه نیز، اتحاد و انسجام بین شیعه و اهل سنت در شهرستان زیرکوه را از بزرگترین نعمت‌های الهی در این شهرستان برشمرد.
انتهای پیام/ب


کمک مردم خراسان جنوبی به بازسازی عتبات

برچسب ها: سیل ، عتبات عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.