مدیرعامل بیمه سلامت ایران در کرمان گفت: از نسخه نویسی الکترونیک در کرمان بالای ۷۰ درصد استقبال شد.

اجرای ۷۰ درصدی نسخه نویسی الکترونیک/ اجرای طرح مراقبت در منزل ازکرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان طاهر موهبتی شب گذشته دربدو ورود به استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: نسخه نویسی الکترونیک یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان الکترونیک سازمان بیمه سلامت است که به شکل پایلوت در کرمان شروع  و در ادامه سال گذشته در ۳۱ ، هر استان  یک شهر کار نسخه نویسی الکترونیک را آغاز کردیم.

وی افزود: خوشبتانه پوششی که امروز در کرمان شاهدیم بالای ۷۰ درصد است که به عبارتی همکاران ما ۵۰ هزار نسخه الکترونیک را در کرمان به نتیجه رساندند.

وی بیان داشت: قرار است با وزیر ارتباطات از طرح نسخه نویسی الکترونیک در درمانگاه ایثارگران کرمان بازدید داشته باشیم تا در جهت توسعه مستحکم‌تر در استان‌ها گام برداریم و از یک شهر در هر استان فراتر برویم.

موهبتی با تاکید براینکه زیرساخت‌های اجتماعی در این طرح اهمیت بیشتری دارد، تصریح کرد: اگرچه نسخه نویسی الکترونیک از اولویت‌های فنی و کاری ما در سازمان است، اما زیرساخت‌های اجتماعی کار مهم تراست.

وی افزود: بحث تغییر رفتار و استقبال شرکای کاری ما، در نسخه نویسی اهمیت زیادی دارد، زیرا ما ۱۷۵ میلیون بار مراجعه داریم که بعضا به پاراکلینیک‌ها مراجعه می‌کنند و طبیعی است این حجم مراجعه کار را برای ما سخت می‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت:۴۴ هزارمرکز یا شخص شرکا کاری ما هستند که تغییر رفتار ومقاومت‌هایی دارند امیدواریم بعد از این مرحله در کرمان، بحث زیرساخت‌های اجتماعی را در ۳۱ استان با قدرت یبشترادامه دهیم.

وی سپس از اجرای طرح "هوم کر" در کرمان خبرداد وبیان کرد: طرح "هوم کر"طرح مشترکی با چند دانشگاه علوم پزشکی کشور است که آغاز شده، خوشبختانه دانشگاه کرمان جز استان‌های پیشتازدرطرح‌های پایلوت کشوراست.

وی با اشاره به اینکه "هوم کر" طرح مراقبت ازبیمار درمنزل است گفت: فعلا طرح برای آی سی یو اجرا شده، زیرا خیلی بیماران آی سی یو ضمن طولانی بودن روند درمان هزینه‌های بالایی می‌پردازند که با اجرای این طرح صرف هزینه کاهش یافته و لحاظ روانی نیزاگر فرد در خانه تحت مراقبت باشد بهتر نتیجه می‌گیرد.

موهبتی افزود:در کرمان این طرح رادر آی سی یو شروع کردیم وامید داریم که به زودی با نتیجه گیری از طرح در ۵ استان بتوانیم طرح را به ۵ بیماری دیگرنیز تسری بدهیم.

وی بیان داشت:در بحث نسخه نویسی الکترونیک یک بخش کار دست مدیران کل ما در استان وروسای دانشگاه‌ها و نظام پزشکی است که در کرمان دوستان همیشه پیشتاز بودند هرجا طرح پایلوتی اعلام شد داوطلب کار بودند.

موهبتی تاکید کرد:زمینه‌های آی تی نیز در کرمان شرایط خوبی دارد ازسویی نیز هماهنگی خوبی که درمجموعه سلامت استان داریم که کمتردر دیگر استان‌ها شاهد هستیم وکمتر با مشکلات جدی روبرو شدیم.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که با اقتضائاتی که دولت الکترونیک دارد ما نمی‌توانیم سامانه را به شکل کامل وایده آل در ابتدای امرشاهد باشیم، مانندروز اول که موبایل وارد شد اولین نیاز همه به موبایل صرفا مکالمه بود، اما امروزه با افزایش استفاده کمترین استفاده از موبایل مکالمه است وخدمات دیگری افزوده شده است.

وی گفت:این حداقل‌ها در نسخه نویسی الکترونیک هست، اما در فرایند کار باید بلوغ سیستمی را ایجاد کنیم، نکته دیگراین است که نه تنها در کرمان که در همه استان‌ها مقامت‌های اجتماعی بوده است در همه استان‌ها هرجا بین دانشگاه وانجمن‌های علمی ونظام پزشکی وبیمه سلامت هماهنگی ونزدیکی بیشتر بوده وحمایت استاندار وفرماندار ونمایندگان مجلس بیشتر بوده همکاری بیشتری داشته و پیشرفت طرح بهتر بوده است که خوشبختانه کرمان استان الگویی در این بحث است.

مدیرعامل بیمه سلامت بیان داشت: در زمان پایلوت اول کار همه به استان میزبان توجه می‌کنند در نتیجه همین امر به عنوان استان پایلوت ما به کرمان پرداخت‌های ویژه‌ای دادیم نسبت به میانگین کشور، به گونه‌ای که در کرمان دو ماه پرداخت‌ها جلوتر است.

انتهای پیام/ح

اجرای۷۰ درصدی نسخه نویسی الکترونیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار