رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص کلاهبرداری و فعالیت‌های عضویابی چند شرکت هرمی و همچنین کلاهبرداری‌هایی از طریق برقراری تماس تلفنی هشدار داد.

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی  گفت: اخیرا" شرکت‌هایی تحت عنوان شرکت قوچ پین با نام انحصاری Qoojpn و کیوتن با نام انحصاری Qoo۱۰ از کشور ژاپن و تیمون با نام انحصاری TMON کشورکره جنوبی به عنوان شرکت‌های تبلیغاتی مراکز بزرگ خرید‌های آنلاین جهانی اعم از آمازون، نتلر، وال مارت، علی بابا و... از طریق عضویابی اینترنتی فعالیت و افراد مختلف را با فرستادن لینک دعوت عضو نموده و با تحریک سایر اعضا، زیر مجموعه خود را افزایش و سود بیشتری را عاید خود می‌کنند که این موارد یک دسیسه هرمی بوده و باعث فریب و از بین رفتن سرمایه افراد می‌شود.

وی با اشاره به مرکزیت این نوع شرکت‌ها در خارج از کشور و تبلیغات اغوا کننده آن‌ها برای فریب افراد جامعه از عموم شهروندان خواست نسبت به اینگونه موارد و هر مورد دیگری که به افراد وعده اعطای سود بیشتر از طریق عضویابی و فعالیت‌های نامتعارف را می‌دهند هوشیار باشند.

رئیس پلیس آگاهی استان همچنین در خصوص یک شگرد دیگر کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی نیز هشدار داد و گفت: در این روش افراد کلاهبردار با شناسایی افراد بیمار و پزشکان معالج آنان، خود را از کادر پزشکی و از افراد فعال در حوزه تامین دارو معرفی و از فرد بیمار یا همراهان وی مبالغی را به بهانه تامین دارو‌های کمیاب و خاص از طریق واریز کارت به کارت دریافت می‌کردند که لازم است شهروندان نسبت به اینگونه افراد و درخواست‌های فریبنده هم نهایت دقت و هوشیاری را داشته باشند و اگر با این قبیل درخواست‌ها یا هر نوع ترفند کلاهبرداری دیگری مواجه شدند ضمن گزارش موضوع به پلیس، سایر شهروندان را نیز آگاه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار