امام جمعه شهرستان سیرجان گفت: راه اندازی دادگاه صلح نتیجه درست عمل کردن و موثر بودن شورا‌های حل اختلاف است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس مسلمی زاده در آئین راه اندازی دادگاه صلح در شهرستان سیرجان گفت: نگاه مثبت رئیس دستگاه به موضوع صلح و سازش و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بسیار ارزنده است و لازم است تا حد امکان فرهنگ صلح و سازش در جامعه ترویج نماییم.

وی با اشاره به آیات و روایات در خصوص صلح وسازش، بیان کرد: قرآن به عنوان یک قانون می‌گوید هرجا دونفر قصد صلح و سازش دارند بهتر است بین آن دو مسامحه انجام شود و خداوند کمک خواهد کرد.

وی ضمن قدردانی از سیاست‌های حبس زدائی قوه قضاییه، افزود:ریاست قوه قضاییه همواره در جلسات مختلف بر توجه ویژه قضات به مسئله زندان‌ها و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تاکید دارند.

 قضات جوان را به صعه صدر در مقابل مراجعان به دستگاه قضایی توصیه می‌کنم 

وی قضات جوان را به صعه صدر در مقابل مراجعان به دستگاه قضایی توصیه کرد و افزود:خوشبختانه کمترین گلایه مندی‌ها در بین دستگاه‌ها از قوه قضاییه در سیرجان است.

وی به جایگاه بالای قوه قضاییه در جامعه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:دستگاه قضایی با عملکرد مثبتش می‌تواند مردم را به اصل نظام و اسلام و قرآن دلگرم کند.

وی اضافه کرد:انصافا در این مدتی که در شهرستان سیرجان متصدی امامت سیرجان شدم و مردم کمترین شکایت و گله مندی از دستگاه قضائی را دارند و مردم قدردان اقدامات مسئولان قضایی شهرستان هستند.

وی به اقدامات میدانی رییس دادگستری و دادستان سیرجان اشاره کرد و افزود:از قاضی قدیمی دادستان سیرجان به صورت ویژه تشکر می‌کنم مدیر میدانی با روحیه جهادی است و مخصوصا در عرصه قضا نیاز به اینچنین مدیران قضائی داریم و تشکر می‌کنم ازآقای محمدی که حکیمانه دادگستری سیرجان را هدایت می‌کنند.

برچسب ها: دادگاه ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار