دهانزاده گفت: در راستای جلوگیری از خروج ارز و حمایت از توانمندی داخلی ۳۱۶ قلم کالای پرکاربرد صنعت نفت به ارزش ۳۱ میلیارد تومان بومی سازی شد.

بومی سازی ۳۱۶ قلم کالای اساسی به ارزش ۳۱ میلیارد تومان در شرکت نفت و گاز کارونبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن دهان زاده مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون در حاشیه بیست و  چهارمین نمایشگاه  بین‌المللی نفت گاز و پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شرکت در راستای جلوگیری از خروج ارز، افزایش نگهداشت  تولید و حمایت از توانمندی داخلی ۳۱۶ قلم کالای پرکاربرد صنعت نفت را به ارزش ۳۱ میلیارد تومان بومی سازی کرده است.

وی مهم‌ترین پروژه توسعه‌ای این شرکت را در سال ۹۸ تکمیل یک واحد ۵۵ هزار بشکه‌ای نمک زدایی معرفی کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این واحد امسال راه‌اندازی شود.

دهان زاده میزان سهم شرکت نفت و گاز کارون در کل تولید نفت کشور را ۲۵ درصد و در مناطق نفت خیز جنوب ۳۳ درصد عنوان کرد.

وی گفت: شرکت نفت و گاز کارون سال گذشته به طور صد در صدی به تعهدات خود عمل کرده و ۱۸۰ میلیون بشکه به پالایشگاه‌ها ارسال کرده است.


بیشتر بخوانید: صنعت پتروشیمی تحریم پذیر نیست/افزایش ۴۶ درصدی درآمد‌های ارزی تا سال ۱۴۰۰ 


مدیر عامل شرکت نفت گاز و پتروشیمی از دستیابی به تکنولوژی فرآورش سیال نفت در احیای چاه‌ها خبر داد و گفت: بوسیله این سیستم سال گذشته از سوزاندن نزدیک به ۵۰ هزار بشکه نفت  ممانعت به عمل آمده است و این به معنای جلوگیری از انتشار ۲۱ هزار تن دی‌اکسید کربن در هواست.

دهان زاده ادامه داد: از زمان به کارگیری دستگاه مذکور یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت استحصال شده است که این به معنای صرفه‌جویی اقتصادی بالغ بر ۴ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال است.

وی  افزود: در سال گذشته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه به طور انباشتی توسط یک دستگاه کنترل درون چاه‌ها تزریق کرده‌ایم، به عبارتی روزانه ۱۲۰ هزار بشکه پساب را در اعماق زمین تزریق کرده‌ایم.

دهان زاده میزان تولید شرکت نفت و گاز کارون را یک میلیون بشکه در روز اعلام کردو گفت: این شرکت ۷۰۰ میلیون فوت مکعب گاز، ۷۰ هزار بشکه میعانات بشکه و روزانه بالغ بر ۲۰۰ هزار بشکه آب شرب، خام و صنعتی تولید می‌کند.

مدیر عامل شرکت نفت گاز و پتروشیمی با تاکید بر نقش شرکت نفت و گاز کارون در جلوگیری از مشعل سوزی گفت: پروژه کلانی در مناطق نقت‌خیز طراحی شده است که در راستای اجرای آن شاهد انجام بهسازی و سوخت کامل در مشعل‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: در اهواز ۳ با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار، ۱۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه را که خودمان به شکل سنتی تزریق می‌کردیم تا بهسازی انجام شود با استفاده از برخی نازل‌ها مهار کرده‌ایم.

دهان زاده بیان کرد: ماهانه با جذب ۱۰ میلیون فوت مکعب گاز، از سوختن ۸۱۰ هزار گاز به طور روزانه جلوگیری کرده‌ایم به عبارتی ۲ میلیارد تومان ظرف ۱۸ روز مستهلک شده است، این در حالی است که تا قبل از انقلاب تنها ۲۰ درصد از فلر‌ها جذب و باقی سوزانده می‌شد.

مدیر عامل شرکت نفت گاز و کارون، میزان گاز همراه جمع‌آوری شده در این شرکت را در سال ۹۴  ۹۸.۷ درصد اعلام کرد.

وی در پایان گفت: مجموع هزینه‌ها و خسارات ناشی  از سیل اخیر به این شرکت تا پایان فروردین رقمی حدود ۴۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/

۱۸۰ میلیون بشکه به پالایشگاه‌ها ارسال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار