معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون سرما به ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خسارت وارد کرده است.

سرما به بیش از ۲۳ هزار هکتار کشاورزی همدان خسارت وارد کردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شهرام پرورش، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: حدود شش روز محصولات باغی و زراعی استان همدان از آخرین روز فروردین تا ۵ اردیبهشت در معرض سرمای منفی ۶ تا ۷ درجه قرار داشتند.

وی اظهار داشت: تاکنون ارزیابی کارشناسان جهاد کشاورزی استان همدان خسارت به ۲۲ هزار هکتار باغ و یک هزار تا ۱۵۰۰ هکتار زراعت را تعیین و مشخص کرده است که بر اساس لیست تعیین شده و تصمیمی که مسئولان خواهند گرفت خسارت به زراعان و باغداران استان پرداخت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره بر اینکه جهاد کشاورزی با همکاری اداره هواشناسی اطلاعیه‌های وقوع سرما را صادر و از کشاورزان خواسته تا روش‌های پیشگیرانه را اجرا کنند، گفت: همچنین کشاورزان باید برای پیشگیری از خسارت ناشی از تغییرات جوی همیشه محصولات خود را بیمه کنند.

پرورش با بیان اینکه خسارت سرمای چند روز اخیر در استان همدان موجب کاهش ۵۲ هزار تنی محصولات باغی و ۱۰ تا ۳۰ درصد زراعت استان شده افزود: البته سرما نقش ترمیمی هم در زراعت دارد و سرمای واقع شده در استان به صورت لکه‌ای به زراعت استان خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/ب

سرما بیش از ۴ میلیارد تومان به کشاورزی همدان خسارت وارد کرده است

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.