یک کارشناس فرانسوی در گفتگو با فرانس ۲۴ به بررسی اهداف کره شمالی از انجام آزمایش موشکی اخیر پرداخت.

رهبر کره شمالی به آمریکا پیام داد راه‌حل یکجانبه را نمی‌پذیردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال آزمایش چندین موشک کوتاه برد توسط کره شمالی شبکه فرانس ۲۴ با «پاسکال بونیفاس» مدیر اندیشکده روابط بین‌المللی و راهبردی فرانسه (ایریس) به گفتگو پرداخت.

وی در پاسخ به سوالی درباره مفهوم این آزمایش‌های اخیر کره شمالی و اینکه آیا این پیامی از پیونگ‌یانگ برای واشنگتن بود، گفت: بله. آمریکای ترامپ انتظار دارد بدون لغو تحریم‌ها و ایجاد شرایط مناسب برای اقتصاد کره شمالی، این کشور عملیات عاری‌سازی کامل هسته‌ای را انجام دهد در حالیکه در مقابل نظام کره شمالی می‌گوید بدون لغو تحریم‌ها و برداشته شدن فشار از روی اقتصاد کره شمالی، این کشور به سمت عاری سازی هسته‌ای حرکت نمی‌کند.

بونیفاس درباره اینکه یک نماینده ویژه دولت آمریکا هفته آینده برای گفتگو درباره کره شمالی به ژاپن و کره جنوبی می‌رود و اینکه نظام کره شمالی دقیقا در دیپلماسی‌اش با واشنگتن چه انتظاری دارد، گفت: هدف کره شمالی این است که تا حدامکان زمان بیشتری سلاح‌های هسته‌ای را در اختیار داشته باشد. جای تردید دارد که کره شمالی با عاری سازی هسته‌ای در کوتاه مدت موافق باشد. رهبر کره شمالی به این ترتیب در زمینه اقتصادی انتظاراتی دارد. اما ترامپ نمی‌خواهد در این سطح قضایا را حل و فصل کند و بر این باور است که فشار حداکثری می‌تواند شرایطی را فراهم کند که کیم جونگ اون برای رسیدن به هدف کاهش فشار اقتصادی به میل ترامپ رفتار کند. 


بیشتر بخوانید: ترامپ در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی: کیم وعده خود به من را زیر پا نمی‌گذارد


وی درباره روابط کره شمالی و همسایه جنوبی اش و اینکه برخی در کره جنوبی، آزمایش موشک‌ها را مانوری بیش نمی‌دانند، گفت: البته این آزمایش‌ها بر روی موشک‌های کوتاه برد بوده است نه موشک‌های دوربرد مانند آنچه در گذشته دیدیم و نه آزمایش هسته‌ای؛ این آزمایش این پیام را دارد که نمی‌توان راه حل‌های یکجانبه به کره شمالی تحمیل کرد. کره جنوبی نیز از راهبرد ترامپ به شدت ناخشنود است. سئول بر این باور است که خفه کردن کره شمالی بسیار خطرناک است زیرا ممکن است کره شمالی را به سوی اهداف ناشناس سوق دهد. بر این اساس این نگرانی وجود دارد که راهبرد ترامپ به فاجعه‌ای منجر شود. این دیدگاه نزد سئول و پکن مشترک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار