به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان صبح امروز در گردهمایی تخصصی مدیران استان، که در سالن جلسات شهدای فرهنگی اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد گفت :مدیریت در مدارس با نیازهای ویژه بیش از دانش، مهارت و فنون نیازمند فضیلتهای والای انسانی همچون سعه صدر، تحمل وروابط عاطفی و معنوی است.
خلیل رنجبر با تأکید بر نقش مدیران در تحول بنیادین، اهداف اصلی برگزاری این کارگاه را بررسی اهم مسائل حوزه آموزش وپرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه، چشم انداز وانتظارات اداره آموزش وپرورش استثنایی استان، بررسی عملکرد مدیران ونمودار قوت وضعف مدارس عنوان کرد.
وی با اشاره به فعالیت ۵۶۸ نفر از عوامل اجرایی در مدارس با نیازهای ویژه گفت: ۸۸ کد مدرسه در قالب ۲۰ آموزشگاه مستقل به ۱۳۸۱ دانش آموز با نیاز ویژه دختر وپسر خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه میدهند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در ادامه یکی از چالشهای مهم دنیای امروز نظامهای تعلیم وتربیت را رشد فزاینده افراد با نیازهای ویژه دانست وافزود:طراحی سیستم آموزشی، پرورشی و توان بخشی به نحوی باید باشدکه این افراد از مشارکت در فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جوامع خود به دلیل محدودیتهای ذهنی وجسمی محروم شوند.
وی توسعه مهارتهای اجتماعی و تربیتی در برنامه مدارس با نیازهای ویژه را به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی، تربیتی و آموزشی در کشف استعدادها، هدایت و رشد متوازن روحی ومعنوی بسیار تأثیرگذار دانست.
رنجبر در ادامه به بیان عملکرد مطلوب استان در اجرای برنامه سنجش سلامت جسمی و تحصیلی نوآموزانبدوورود به دبستان وپیش دبستان، اجرای طرحهای حمایتی، توانبخشی ودرمانی، برگزاری جلسات آموزش ومشاوره اولیای دانش آموزان، برگزاری دورههای ضمن خدمت درحوزههای آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی ویژه معلمین دوره ابتدایی مدارس عادی و مربیان دوره پیش دبستانی، فعالیتهای تلفیقی –فراگیر و پیگیری سرویس ایاب و ذهاب انش آموزان با نیازهای ویژه پرداخت.
در ادامه این گردهمایی مباحث تخصصی حوزههای مختلف آموزشی، پرورشی و توانبخشی مطرح وتوسط کارشناسان مربوطه پاسخهای مقتضی ارائه گردید.
انتهای پیام/ع