دوزادهمین کارگزاری رسمی بیمه تامین اجتماعی استان فارس در شهر فیروز آباد به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالکریم نباتی مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس، در مراسم افتتاح کارگزاری رسمی تامین اجتماعی در فیروزآباد گفت: تمام خدمات در شعب تامین اجتماعی ارائه و در این کارگزاری انجام می‌شود که کمکی بزرگ به بیمه‌شدگان این شهرستان است.

وی بیان کرد: در شهرستان فیروزآباد ١٧هزار نفر بیمه شده اصلی زیر پوشش تامین اجتماعی هستند که با افراد تابع آن‌ها و با احتساب سه هزار و ۵۰۰ نفر مستمری‌بگیر، تعداد آنان به بیش از ۵۰ هزار نفر می‌رسد.

نباتی تصریح کرد: تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیر دولتی و یک سازمان درآمد هزینه‌ای است که حتی یک ریال از بودجه عمومی استفاده نمی‌کند بلکه منابع آن باید با توجه به حق بیمه‌هایی که پرداخت می‌شود تامین شود تا بتواند وظایفی را که برابر قانون به آن محول شده انجام دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی، جزء بزرگترین نهاد‌های بیمه‌گر کشور و منطقه است، افزود: افزون بر ۵۰ درصد جمعیت کشور یعنی بیش از ٤٣ میلیون نفر زیر پوشش این سازمان هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ٢ میلیون و ١٨٤هزار نفر از جمعیت این استان یعنی ۴۵ درصد زیر پوشش این نهاد قرار دارند که از این تعداد ۱۹۰ هزار نفر از آنان مستمری بگیر هستند.

نباتی ادامه داد: تعهدات این اداره کل بسیار سنگین است به عنوان نمونه تا پایان سال ٩٧ ماهیانه به صورت نقدی  ۲۶۰ میلیارد تومان به حساب مستمری بگیران واریز شد و علاوه بر این ماهیانه ١٢٠ میلیارد تومان در بخش درمان هزینه می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس اظهار کرد: توسعه بخش فناوری اطلاعات یکی از محور‌ها و اولویت‌های این سازمان است که تا کنون ۶۵ خدمت الکترونیکی به متقاضیان ارائه می‌شود تا مخاطبان این سازمان به جای مراجعه حضوری بتوانند از طریق اینترنت، خدمات خود را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: هم اکنون ٧٣ هزار کارفرمای فعال در استان فارس وجود دارد که این افراد باید در گذشته، هر ماه در سراسر استان به شعب تامین اجتماعی مراجعه و حق بیمه‌ها را به صورت حضوری پرداخت می‌کردند، اما امروز ٩٨ درصد از کارفرمایان این کار را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهند که در وقت، انرژی، منابع و رفت و آمد این افراد صرفه‌جویی قابل توجهی می‌شود.

شهرستان فیروزآباد در فاصله ۹۳ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

افتتاح کارگزاری رسمی تامین اجتماعی در فیروزآباد

برچسب ها: بیمه ، تامین اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.