سرمازدگی بهاره ۹۲ میلیارد تومان به بخش کشاورزی قوچان خسارت زد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،احمد کنعانی مدیر جهاد کشاورزی قوچان  گفت: سرمای نابهنگام اوایل اردیبهشت ماه بین ۳۰ تا ۷۰ درصد به باغات میوه این شهرستان خسارت زد.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت سرما مربوط به باغات انگور، گردو و بادام در ۶۶ روستای قوچان بوده است تصریح کرد: بر اساس برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی دو هزار و ۴۰۰ هکتار از باغات شهرستان دچار خسارت شده و محصول آن به صورت کلی برای سال جاری از بین رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: قوچان دارای ۱۲ هزار هکتار زراعی آبی ۲۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۱۰ هزار هکتار باغی است که سالانه بیش از ۲۶۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی را تولید می‌کند.

کنعانی افزود: سازمان جهاد کشاورزی قوچان ،پیش از فعالیت موج سرما و یخبندان هفته اول اردیبهشت ماه به باغداران هشدار‌های لازم  برای جلوگیری از خسارت شدید ارائه داده  است.

مدیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: در اوایل اردیبهشت ماه توصیه هواشناسی و سازمان جهاد کشاورزی شهرستان قوچان، کشاورزان و باغداران شهرستان از قبیل ایجاد شعله‌های آتش و دود برای جلوگیری از خسارت سرمازدگی انجام داده اند.

در پایان کنعانی اضافه کرد وافزود: لازم است باغداران شهرستان با توجه به اطلاعیه‌های فنی و کارشناس مراکز جهاد کشاورزی نسبت به جلوگیری از خسارت جدی تری و بیشتر به باغات میوه اقدامات توصیه شده و پیشگیرانه را انجام دهند.
 
انتهای پیام//ح.خ

توصیه های پیشگیرانه به باغداران برای جلوگیری از خسارت های جدی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.