وزیر خارجه آمریکا که همچون ترامپ چیزی از تغییرات اقلیمی نمی‌داند، از کوچک شدن کوه‌های یخ در قطب شمال ابراز خرسندی کرد.

پمپئو از کوچک شدن کوه‌های یخ در قطب شمال ابراز خرسندی کرد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه از منطقه قطب شمال -- و کوه‌های یخ آن که به سرعت در حال کوچک شدن است -- به سبب فرصت‌های اقتصادی این منطقه تمجید کرد.  این در حالی است که دانشمندان مکررا درباره تاثیرات فاجعه بار تغییرات اقلیمی بر این منطقه هشدار می‌دهند.

پمپئو در سخنرانی خود در نشست وزیران شورای قطب شمال که در شهر رووانیمی (Rovaniemi) فنلاند برگزار شده است، گفت: "قطب شمال در خط مقدم فرصت و فراوانی قرار دارد. این منطقه ۱۳ درصد از ذخایر کشف نشده نفت جهان, ۳۰ درصد از ذخایر کشف نشده گاز، مقادیر زیادی اورانیوم، و مواد معدنی نادر، طلا، الماس، و میلیون‌ها مایل مربع منابع دست نخورده، و فرصت‌های بسیار برای ماهیگیری را در خود جای داده است."

وی افزود: "کاهش مستمر یخ دریا گذرگاه‌های جدیدی باز می‌کند و فرصت‌های نوینی برای تجارت فراهم می‌سازد. این به صورت بالقوه زمان سفر میان آسیا و غرب را تا ۲۰ روز کاهش می‌دهد."

پمپئو در بخشی از سخنرانی خود گفت: "گذرگاه‌های دریای شمالگان ممکن است به کانال سوئز و کانال پانامای قرن بیست و یکم تبدیل شوند."

این در حالی است که برنامه تحقیقات تغییرات جهانی آمریکا اعلام کرده است کاهش یخ دریا به گرمتر شدن آب در سرتاسر جهان می‌انجامد، که این نیز به نوبه خود به ذوب شدن هرچه بیشتر یخ دریا منجر می‌شود. آن‌ها همچنین می‌گویند "کاهش یخ دریا خطر فرسایش را در خطوط ساحلی افزایش می‌دهد و حضور گونه‌های دریایی را در برخی مناطق تغییر می‌دهد، که این بر جمعیت ماهی‌های قابل صید و اقتصاد شهر‌های ساحلی تاثیر می‌گذارد."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار